کرمان ظرفیت ساخت هرساله ۱۲۰ مدرسه را دارد

استاندار کرمان گفت: کرمان ظرفیت ساخت هرساله ۱۲۰ مدرسه را دارد و این کار به راحتی با هدفگذاری در قالب پویش «کرمان دانا» مزین به نام شهید سردار سلیمانی انجام پذیر است.
به گزارش ساقی آذربایجان علی زینی وند در مراسم افتتاح مدرسه ۹ کلاسه شهید حاج قاسم سلیمانی در قالب پویش «کرمان دانا» با مشارکت اتاق بازرگانی در کشکوئیه رفسنجان اظهار کرد: اتاق بازرگانی محور اقدام ارزشمند پویش «کرمان دانا» شده و با همکاری آموزش و پرورش در مناطق دور افتاده استان و حاشیه شهر کرمان ۱۲۰ مدرسه در حال احداث هستند.
وی افزود: در بحث مدرسه سازی در کرمان اقدامات خوبی شده منتها مطلقا در شان و تراز استان کرمان نیست.
مقام عالی دولت در استان کرمان خاطرنشان کرد: استان کرمان با این همه ظرفیت خیرین و سابقه خوب در امر امور خیریه دارد باید مدرسه های شیک در آن ساخته شده بود و الان به سراغ سایر نقاط کشور برای کمک در بحث مدرسه سازی می رفتیم. البته اتفاقات خیلی خوبی افتاده است.
استاندار کرمان با ابراز امیدواری از اینکه پویش «کرمان دانا» آغازی برای نوسازی مدارس استان ظرف بازه زمانی ۱۰ ساله شود، ادامه داد: امیدوارم این پویش سبب شود در مناطق محروم سرانه مدارس به استاندارد جهانی برساند و باید هدف گذاری این باشد.
وی افزود: برای زندگی امروز باید نسل های جدید در آموزش را تعریف کرد و امیدوارم با همین انگیزه پتانسیل عظیم حوزه های اقتصادی کرمان تجمیع و با سرعت کل مناطق پوشش داده شود و این شدنی و اتفاق افتاده است.
استاندار کرمان در ادامه با اشاره به ظرفیت های منطقه کشکوئیه، تصریح کرد: منطقه کشکوئیه منطقه عالم پرور و مدیرپروری است و مردمان این شهر مثل سایر نقاط کرمان اصالت و ریشه دارند و این ارزشمند است و امیدواریم مشکلات جزئی که امام جمعه مطرح کردند و من هم مطلع هستم پیگیری و حل شود.
وی در خصوص استقرار دانشگاه پیام نور در کشکوئیه توضیح داد: در حالی که بسیاری از کرسی های دانشگاه های ما آنهم دانشگاه های اصلی خالی است نباید نگران شد البته این موضوع نشانه بدی نیست بلکه نشانه هدفمند شدن آموزش است چرا که یک زمان بدون هدف فضای آموزشی گسترش یافت.
استاندار کرمان ادامه داد: اینکه یک مکان با قدمت و اصیل مثل کشکوئیه مرکز آموزش عالی داشته باشد قابل درک است و در صورت داشتن متقاضی دایر شود در غیر این صورت بهره برداری دیگری در همین راستای مهارت آموزی انجام گیرد.

About Author