کشف جنازه مرد ملایری در گل و لای

رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر گفت: بعدازظهر روز گذشته یک پیرمرد ۸۰ ساله در سد کلان ملایر غرق شد.
محمودرضا ملکی افزود: بعد از ظهر شنبه ۳۰ مردادماه یک پیرمرد ۸۰ ساله در سد کلان غرق‌شد که پس از بیرون کشیدن جسد وی از آب، از طریق مردم جنازه تحویل پزشکی قانونی می‌شود.
وی با بیان اینکه سد کلان ملایر اصلاً جای مناسبی برای شنا کردن نیست تصریح کرد: سد کلان ملایر دارای عوارض نامناسب طبیعی و غیرطبیعی است که پس از چند قدم از ساحل به سمت مرکز دریاچه عمق آب به‌یک‌باره از یک و دو متر به ۱۰ تا ۱۲ متر می‌رسد.
ملکی تصریح کرد: در قسمت‌های مرکزی دریاچه سد دمای آب بسیار پایین است که باعث ایجاد گرفتگی عضلات شده که این مسئله حتی برای شناگران حرفه‌ای هم خطرناک است چه برسد به افرادی که به‌صورت آماتور شنا می‌کنند.ملکی تأکید کرد: بقایای درختان و ساختمان‌های قدیمی در دریاچه سد وجود دارد و خاک اطراف دریاچه گل‌ولای است که امکان گیرکردن شناگر زیاد است.
وی با اشاره به اینکه دریاچه سد کلان محل ناایمن برای شنا کردن است، افزود: از خانواده ها خواهش می‌شود اجازه حضور عزیزانشان را در دریاچه سد ندهند تا شاهد چنین مواردی نباشیم.
ملکی با اشاره به مهم‌ترین راهکار‌ها برای جلوگیری از تکرار چنین مشکلی گفت: در مرحله اول باید خود مردم رعایت کرده و از شنا کردن در سد بپرهیزند.
وی با بیان اینکه امور آب نسبت به محصور کردن سد اقدام کند، تصریح کرد: کمک از افراد نیروی انتظامی و اعمال قانون نیز می‌تواند عامل بازدارنده‌ای برای شنا کردن افراد در سد باشد.
جوان ۳۵ ساله‌ای نیز بعداز ظهر روز جمعه ۱۵ مرداد ماه به همراه دو نفر دیگر با قایق بادی اقدام به قایق‌سواری در سد کلان کرده که طبق شنیده‌ها فرد مذکور یا خود در آب پریده و یا به داخل آب پرتاپ و برای رسیدن به خشکی اقدام به شنا کرده است، با وزش باد قایق از کنترل این دو نفر خارج شده و به سمت تاج سد می‌رود و در نهایت به خشکی می‌رسد، اما فرد مذکور از همان لحظه ناپدید شده بود.
با هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان و تلاش همه گروههای غواصی ۲۷ مردادماه جنازه فرد غرق شده در سد کلان ملایر پیدا و از آب بیرون آورده شد.

About Author