کمبود پرستار در اردبیل

رئیس نظام پرستاری استان اردبیل از کمبود شدید پرستار در اردبیل نسبت به میانگین کشوری خبر داد.
سعید مهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طبق استاندارد کشوری باید به ازای هر تخت بستری ۲/۵ پرستار وجود داشته باشد که این رقم در اردبیل ۹ دهم درصد است و بسیار پایین‌تر از میانگین کشوری است.
به گزارش ساقی آذربایجان وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ تخت فعال بستری در اردبیل داریم، خاطرنشان کرد: در ایام کرونایی و با افزایش تعداد تخت‌های بستری و میزان مراجعات این کمبود پرستار بیش از پیش خود را نشان داد و تمام بار سنگین این کمبود بر دوش پرستاران بود.
رئیس نظام پرستاری استان اردبیل با تبریک روز پرستار و ولادت حضرت زینب (س) بیان کرد: در طول هفته پرستار با تلاش‌های هیئت مدیره نظام پرستاری استان اردبیل سعی کردیم تا بخشی از مطالبات و حق و حقوق پرستاران را ایفا کنیم که در برابر زحمات این قشر به ویژه در دو سال گذشته و ایام بحران زای کرونایی بسیار ناچیز است.
مهری به مطالبات و معوقات پرستاران از سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: اضافه کاری فروردین و اردیبهشت سال ۹۹ پرستاران پرداخت نشده بود که با تلاش مسئولان دانشگاه و هیئت مدیره نسبت به پرداخت این مطالبات اقدام شد و امیدواریم با مساعدت مسئولان بتوانیم اضافه کاری فروردین ۱۴۰۰ را نیز پرداخت کنیم.
وی از فعالیت ۳ هزار و ۸۰۰ نفر پرستار در بدنه نظام پرستاری و در بخش‌های خصوصی، درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و … خبر داد و بیان کرد: این پرستاران در ایام کرونایی در طرح سردار شهید سلیمانی، واکسیناسیون و… همراه مردم و در کنار آنان بودند.
رئیس نظام پرستاری استان اردبیل با اشاره به بکارگیری نیروهای پرستاری در ایام کرونا به صورت اشتغال ۸۹ روزه بیان کرد: برای جبران ایثارگری‌های این جامعه قرارداد این پرستاران از ۸۹ روزه به ۶ ماهه تغییر یافت و در اقدامی دیگر نسبت به جذب حداقل ۵۰ درصدی این نیروهای پرستاری اقدام شد.
مهری اظهار امیدواری کرد؛ در گام‌های بعدی تمامی پرستاران در نوبت استخدام وارد چرخه فعالیت شده و بخش قابل توجهی از کمبود در این حوزه جبران شود.
مهری پرستاران را سربازان خط مقدم دفاع از سلامت مردم در ایام کرونایی اعلام کرد و گفت: این افراد درر حساس‌ترین شرایط خانواده‌ها که حتی اعضای خانواده از یکدیگر گریزان بودند در کنار مردم ماندند و هیچ گاه سنگر خدمت و سلامت جامعه را ترک نکردند.
وی بهترین هدیه از سوی مردم به جامعه پرستاری را خودمراقبتی و رعایت موازین بهداشتی و کاهش مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستانی دانست و تصریح کرد: انتظار می‌رود مسئولان استان نیز در جایگاه متولیان نظام سلامت با پرداخت حق و حقوق و مطالبات بر جای مانده پرستاران بخشی از این ایثارگری‌ها را جبران کنند.

About Author