کمبود پرستار در مراکز درمانی آذربایجان شرقی

مدیر گروه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مراکز درمانی آذربایجان شرقی با کمبود پرستار مواجه است و نسبت پرستار به تعداد هر تخت بیمارستانی در استان متناسب نیست.

یوسف اشرفی اظهار کرد: ۶۰ درصد تربیت پرستاران بر عهده دانشگاه‌های دولتی و ۴۰ درصد آن برعهده دانشگاه آزاد است و بیش از ۱۱ هزار پرستار در ۴۳ بیمارستان و هفت هزار تخت استان در حال فعالیت هستند.

وی افزود: هم اکنون نیز پنج هزار بیمار در تخت‌های بیمارستان تحت درمان پرستاران و پزشکان قرار دارند.

اشرفی با اشاره به نامتعادل بودن تعداد پرستاران زن نسبت به پرستاران مرد ادامه داد: تعداد پرستار زن از پرستار مرد بیشتر است به طوری که ۷۳ درصد پرستاران زن و ۲۷ درصد آنان مرد هستند.

مدیر گروه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: با توجه به این ارقام و موضوع جوانی جمعیت اغلب پرستاران ما در سن باروری هستند و نیاز به مرخصی دارند که این موضوع کمبود نیروی پرستاری را تشدید می‌کند.

وی گفت: ما به عنوان جامعه پرستاران از مسئولان تقاضا می‌کنیم که شرایط جذب نیروهای جدید برای ما فراهم شود تا با جذب پرستاران مشکلاتمان را رفع کنیم و بتوانیم خدمات با کیفیت‌تری را به بیماران ارائه دهیم.

اشرفی تاکید کرد: جذب نیروهای جدید، به روز رسانی پرداخت‌ها، بهبود وضعیت و معیشت پرستاران، از خواسته‌های جامعه پرستاری آذربایجان شرقی است.

About Author