گرداننده خانه وحشت به اعدام محکوم شد

به گزارش ساقی آذربایجان، شامگاه دوشنبه ۱۵ آذر سال گذشته مأموران پلیس تهران با حکم قضایی برای دستگیری سارقی وارد خانه‌ای در نزدیکی خیابان قزوین شدند و در آنجا با دو دختر جوان که یکی از آن‌ها در کمد دیواری و دیگر در اتاق پذیرایی حبس شده بودند مواجه شدند. همچنین جسد دختر دیگری که داخل نایلون زباله بسته‌بندی شده بود نیز کشف شد. با اعلام خبر کشف جسد دختر ناشناس، قاضی محمد وهابی بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل تحقیقات خود را آغاز کردند. نخستین بررسی‌ها حکایت از آن داشت مأموران پلیس به صورت اتفاقی وارد خانه مخوفی شدند که متعلق به پسر جوانی به نام سعید و خواهرش بود.

از سوی دیگر مشخص شد جسد کشف شده حدود چهار ماه قبل به قتل رسیده است و دو دختر جوان هم یکی از سه سال قبل و دیگری از هشت ماه قبل زندانی سعید و خواهرش بوده‌اند.

در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد در محل حادثه که شباهت زیادی به خانه وحشت در فیلم‌های هالیوودی داشت، اتفاق مرموزی رخ داده است، سعید و خواهرش به دستور بازپرس بازداشت شدند. همزمان با انتقال جسد دختر ناشناس به پزشکی قانونی برای شناسایی، دو دختر جوان هم که حال مناسبی نداشتند برای بهبودی در اختیار تیم روانپزشکی اداره بهزیستی قرار گرفتند.

اظهارات تکان‌دهنده

مأموران پلیس در تحقیقات میدانی و تخصصی دریافتند سعید مجرم سابقه‌دار در پوشش سرهنگ قلابی اعتماد دختران فراری را به خود جلب کرده و پس از کشاندنشان به خانه‌اش آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار داده و در خانه‌اش زندانی کرده است.

یکی از دختران آزاد شده، گفت: «سه سال قبل به دلایلی از خانه‌مان فراری شدم و در خیابان با سعید که خودش را مأمور پلیس معرفی کرد آشنا شدم. او مرا به خانه‌اش برد و در آنجا حبس کرد و در این مدت علاوه بر آزار و اذیت همیشه مرا شکنجه می‌داد.»

دختر آزاد شده دیگر هم در بازجویی‌ها اسرار خانه وحشت سعید را برملا کرد و گفت عامل قتل دختر ناشناس سعید است. در حالی که سعید منکر قتل دختر ناشناس بود، خواهر وی در بازجویی‌ها اعتراف کرد که سعید دختر جوان را هنگام فرار از خانه‌اش به قتل رسانده است.

همزمان با شناسایی هویت مقتول که اهل شهرستان مشهد بود، مأموران پلیس پی بردند علاوه بر دو دختر حبس شده یک زن شاهرودی و چند دختر جوان دیگر هم مدتی قبل موفق شدند از چنگال متهم فرار کنند.

حکم اعدام

بدین ترتیب پرونده سعید به دو قسمت تقسیم شد؛ قسمت اول مربوط به قتل، حبس و آدم‌ربایی با همدستی خواهرش است که در دادسرای امور جنایی تهران در حال بررسی است و قسمت دیگر آن مربوط به تجاوز به دو دختر جوان و یک زن بود که در دادگاه کیفری یک استان تهران بررسی شد. متهم چند روز قبل در شعبه ششم دادگاه کیفری یک به اتهام سه فقره زنای به عنف به اعدام محکوم شد.

مسعود افرازه، وکیل دختران درباره این پرونده گفت: «متهم سه مرتبه در دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت و در نهایت پس از اظهارات شکات و دفاع متهم، هیئت قضایی وی را به یک مرتبه اعدام محکوم کرد. البته این حکم ظرف ۲۰ روز از سوی متهم یا شکات قابل اعتراض است.»

About Author