تصویب طرح «اصلاح فرآیند سرمایه‌گذاری» در زنجان

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان از تصویب طرح اصلاح فرآیند سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و گفت: فرآیند و پروسه سرمایه‌گذاری باید در زنجان کوتاه شود.
به گزارش ساقی آذربایجان ، بعد از تغییر و تحولاتی که در دولت و همینطور مدیریت استان زنجان انجام شد، چند مدتی است که موضوع “جذب سرمایه‌گذار” و “حذف بروکراسی‌های زائد اداری” مطرح شده است. محسن افشارچی استاندار جدید زنجان هم تنها راهکار حل مشکلات اقتصادی استان را در جذب سرمایه‌گذار دیده و به مدیران استانی تاکید می‌کند که با طرح مشوق‌هایی، سرمایه‌گذاران را جذب استان کنند.
البته ناگفته نماند که در دوران استانداران دولت روحانی در زنجان، سرمایه‌گذاران زیادی به دلیل برو کراسی زائد اداری و عدم پاسخکویی درست مدیران از زنجان فرار کردند. حال با این روند استاندار جدید زنجان از نخستین روز کاری خود تمام عزم خود را در راستای جذب سرمایه‌گذار به کار گرفته است.
یکی از نهادهای خصوصی که می‌تواند به استاندار و تیم اقتصادی وی در راستای جذب سرمایه‌گذار کمک کند “اتاق بازرگانی” است؛ البته ناگفته نماند اتاق هم در دوران مدیریت قبلی خود حواشی بسیار زیادی داشت ولی با روی کار آمدن مدیر جدید آن، وضعیت اتاق رو به بهبودی است.
علی یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن اذعان بر وجود مسائل و مشکلاتی در حوزه سرمایه‌گذاری در استان اظهار داشت: همه تلاش مسئولان استان، بخش خصوصی و نمایندگان مجلس بر این است که مشکلات و مسائل حوزه سرمایه‌گذاری هر چه زودتر مرتفع شود.
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه سرمایه‌گذاری این است که باید فرآیند و پروسه آن هر چه زودتر کوتاه و خلاصه شود، تصریح کرد: این امر، کمک بزرگی در جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی خواهد داشت.
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه در راستای کوتاه شدن فرآیند جذب سرمایه‌گذار، یکی از برنامه‌های مهم استان این است که فقط یک مرکز پاسخگوی استعلامات باشد، افزود: همچنین اصلاح فرآیندهای مربوط، کاهش بوروکراسی و سردرگمی سرمایه‌گذاران از دیگر برنامه‌ها محسوب می‌شود.

About Author