به گزارش ساقی آذربایجان، اروجعلی علیزاده امروز شنبه در نشست خبری خود در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص آخرین وضعیت آزادراه تبریز – سهند اظهار داشت: این پروژه جزو پروژههای مشارکتی محسوب میشود که با همکاری بخش خصوصی و تعریف نسبت سهم بین دولت و این بخش اجرا میشوند و یک برآورد هزینه اولیه و یک هزینه نهایی دارند و بر اساس مدل هزینه درآمد به سرمایهگذار اجازه بهرهبرداری در یک بازه زمانی مشخص و با محاسبه میزان هزینه کرد داده میشود.
وی با بیان اینکه این هزینه درآمد به صورت ۶ ماه توسط کارشناسان وزارت اقتصاد بررسی و ارزیابی میشود، افزود: کارفرمای پروژه آزادراه تبریز – سهند شرکت عمران شهرهای جدید و نماینده آن شرکت عمران شهر جدید سهند است و ما به عنوان راهداری به دلیل وجود پیمانکار در این پروژه، هیچ دخل، تصرف و مسؤولیتی در این زمینه نداریم و تنها سه ماه زمستان سال قبل با دستور وزیر راه و شهرسازی مسؤولیت نگهداری آن را بر عهده گرفتیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای آذربایجانشرقی ایجاد عوارضی در این مسیر را یکی از مقدمات بهرهبرداری از این پروژه عنوان و تصریح کرد: تحویل آن نیازمند برگزاری کمیسیون مربوطه است و بهرهبرداری از این پروژه از زمانی محاسبه میشود که بهره بردار نسبت به اخذ عوارض اقدام کرده و پیش از آن به صورت آزمایشی زیر بار ترافیک رفته است.
علیزاده در خصوص انتقاداتی که نسبت به کم و کیف اخذ عوارض در این مسیر صورت میگیرد نیز متذکر شد: همان طور که پیشتر تاکید کردم، به دلیل وجود کارفرما و پیمانکاری مجزا، مجموعه راهداری مسؤولیتی در خصوص نگهداری و یا مباحث مالی این پروژه از جمله موضوع عوارض ندارد اما در صورتی که درخواست و یا شکایتی از سوی شهروندان در خصوص تخلفات احتمالی رخ داده در این زمینه به ما ارجاع شود، آن را پیگیری میکنیم.
پست های مرتبط
چند سیسی ژل با سکههای براق مهریه!
شاهکار چالهکاری شهرداری در خیابانهای تبریز
پروژههای کلان پیشکش، زیرساختهای اولیه شهر اولینها را دریابید