آذربایجان شرقی سومین قطب فولاد کشور است

استان آذربایجان شرقی سومین قطب فولاد کشور است و نزدیک به ۳ هزار نفر تنها در شهرستان بناب در حوزه فولاد مستقیماً مشغول به کار هستند.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی امشب در جلسه شورای اداری شهرستان بناب که با حضور استاندار آذربایجان شرقی تشکیل شد، اظهار کرد: شهرستان بناب بعد از تبریز دومین شهر اقتصادی استان آذربایجان شرقی است و این امر می طلبد نگاه ویژه و حمایتی برای پیشرفت هر چه بیشتر طرح های تولیدی و اقتصادی بناب لحاظ شود.

وی از معضل آب شرب به عنوان مهم ترین مشکل شهرستان نام برد و تأکید کرد: چه در حوزه آب شرب و چه در حوزه آب کشاورزی دچار مضیقه هستیم که نیاز جدی به تأمین آب از زرینه رود را در پی خواهد داشت.

وی افزود: در بخش آب کشاورزی نیز تقسیم ها باید با عدالت صورت گیرد؛ بنا براین ضرورت دارد این موضوع نیز جزو مصوبات سفرهای استانی لحاظ شود.

تأمین مواد اولیه برای فولادی ها موضوع دیگری بود که عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی آن را مطرح و بیان کرد: استان آذربایجان شرقی سومین قطب فولاد کشور است و نزدیک به ۳ هزار نفر تنها در شهرستان بناب در حوزه فولاد مستقیماً مشغول به کار هستند. از این رو نیاز به حمایت های ساختاری در این بخش وجود دارد تا با تشکیل کنسرسیوم شرکتهای فولادی استان آذربایجان شرقی مسیر سرمایه گذاری در سنگ معدن و سایر ملزومات فولاد هدایت شوند.

باقری بنابی تصریح کرد: اگر این مشکل حل نشود شاهد بیکاری در صنعت فولاد خواهیم بود.

گفتنی است، شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی و در جنوب این استان واقع شده و عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز در سفری یکروزه به این شهرستان مهمان مردم خونگرم و تلاش گر بناب بود.

About Author