اجرای بیانیه گام دوم انقلاب، زمینه‌ساز پیشرفت کشور است

مسئول مرکز مطالعات ملی امنیت دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: تبیین و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب، زمینه‌ساز پیشرفت کشور در همه عرصه‌ها است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، در راستای اجرای برنامه‌های کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، یادواره ۳۱۳ شهید سلطانیه در جوار گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم، مسئول مرکز مطالعات ملی امنیت دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به عوامل ماندگاری و پایداری انقلاب اسلامی ایران، گفت: انقلاب اسلامی ما از این جهت پایدار ماند که زیر بار ظلم و زورگویی نرفته و شعار کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا را سرمشق خود قرار داده است.

سردار حسن رستگارپناه با اشاره به مقاومت و ایستادگی ملت ایران در مقابل دشمنان و مستکبران در دوران دفاع‌مقدس، تصریح کرد: در دوران دفاع‌مقدس، دشمنان با همه تجهیزات در مقابل ما بودند اما رزمندگان با ایستادگی و مقاومت توانستند نتیجه جنگ را به نفع خود تغییر دهند.

وی با اشاره به تجربه چهل ساله اول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، افزود: ما در چهل ساله اول انقلاب تجربه‌های بسیاری آموختیم و در گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده است، اولین و مهم‌ترین گام برای کشور و پیشرفت در همه عرصه‌ها است.

این مسئول در ادامه با اشاره به نقش رهبری حکیمانه امام خمینی (ره)، زعامت مقام معظم رهبری و نقش رسانه‌های داخلی و خارجی، افزود: بعد از رحلت امام عظیم‌الشان انقلاب اسلامی، رسانه‌های داخلی و خارجی وانمود می‌کردند که انقلاب اسلامی از بین رفته است اما با درایت و هدایت‌های مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم، انقلاب ما آن‌چنان خوش درخشیده که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جزو قدرت‌های منطقه‌ای باشد.

مسئول مرکز مطالعات ملی امنیت دانشگاه جامع امام حسین (ع)، در ادامه با اشاره به ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان در دوران دفاع‌مقدس، افزود: رزمندگان با ایثار و از خودگذشتگی حاضر نشدند در مقابل استکبار جهانی زانو بزنند و در مقابل آنان ایستادگی کرده و همه سرمایه‌های استکبار جهانی را از بین بردند.

سردار رستگارپناه در پاسخ به این سئوال که چرا دفاع‌مقدس ما دفاع‌مقدس شد، گفت: مسیر مقدسی که امام خمینی (ره) برای حرکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفت، برگرفته از فرهنگ و آموزه‌های عاشورا بود.

مسئول مرکز مطالعات ملی امنیت دانشگاه جامع امام حسین (ع)، با اشاره به ضرورت حفظ احیای مبانی دین اسلام، تصریح کرد: اسلام برای زنده ماندنش نیاز به حرکت، گفت‌وگو و بیان کلام حق را دارد و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول چهل و یک سال گذشته در این مسیر حرکت کرده است.

در پایان این برنامه ضمن رونمایی از کتاب زندگی‌نامه ۳۱۳ شهید سلطانیه، از خانواده معزز شهدا و نویسندگان کتاب فوق تجلیل به عمل آمد. برپایی غرفه‌های مختلف با موضوعات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، امدادی، هنری، صنایع دستی، نقش بانوان، فرماندهان و رزمندگان در دفاع‌مقدس، غرفه ۱۸ شهید دانش‌آموز شهید شهرستان سلطانیه از جمله برنامه‌های جانبی یادواره ۳۱۳ شهید این شهرستان بود.

About Author