استاندار آذربایجان‌شرقی خطاب به شهرداران: سال آخر فعالیت‌تان است!

استاندار آذربایجان‌شرقی خطاب به شهرداران، گفت: امسال، سال آخر فعالیت شوراها و شهرداران منتخب آنهاست و مردم منتظرند که نتیجه کار شما را ببینند؛ بنابراین شاخص عملکرد شما از این پس باید این باشد؛ هر کاری که به نفع مردم است انجام دهید و هر کاری به نفع مردم نیست، انجام ندهید.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مالک رحمتی در همایش شهرداران استان بر رعایت انضباط مالی و شفافیت در عملکرد شهرداری‌ها تاکید و اظهار کرد: نظام ارزیابی شهرداری‌های استان بزودی اجرایی می‌شود و انتظار دارم که شهرداران با دقت نسبت به حسابرسی، احتیاط در مسائل مالی، پاسخ‌گویی به‌هنگام به مردم و انتشار گزارش‌های مالی اقدام کنند. رحمتی با اشاره به برگزاری نمایشگاه سرمایه‌گذاری توسط شهرداری تبریز، این رویداد را فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های شهری و جذب سرمایه‌گذار دانست و از تمام شهرداران استان خواست حداقل یک بسته سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه ارائه کنند.

پرداخت ۳۵۰۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌های استان از محل مالیات بر اررزش افزوده

رحمتی با اشاره به پرداخت ۳۵۰۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌های استان از محل مالیات بر ارزش افزوده، گفت: اداره کل امور مالیاتی به صورت ماهانه گزارش پرداخت منابع مالیاتی به حساب شهرداری‌های استان را منتشر کند و شهرداری‌ها هم گزارش هزینه‌کرد این منابع را به مردم اعلام کنند. وی با بیان اینکه شهرداران نسبت به نوسازی بافت‌های فرسوده در قالب نهضت ملی مسکن اهتمام جدی داشته باشند، افزود: کارهای خوبی در این زمینه انجام شده، اما با وضعیت مطلوب فاصله بسیار زیادی داریم؛ بافت‌های فرسوده چه در پیشبرد نهضت ملی مسکن، چه در استحکام‌بخشی و زیباسازی شهرها و چه در جبران ناترازی سرانه‌ها در اولویت هستند و توجه به این موضوع در ارزیابی شهرداران هم جزء شاخص‌های اصلی خواهد بود.

About Author