با اینترنتی شدن توزیع بار، بساط دلالی حواله بار در کرمان جمع شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان “محسن نیک ورز” در تشریح این خبر افزود: شهرستان سیرجان سهم عمده ای از حمل بار کشور و استان کرمان را به خود اختصاص داده به نحوی که بیش از ۶۰ درصد ظرفیت بار استان متعلق به شهرستان سیرجان است.
به گزارش ساقی آذربایجان وی با بیان اینکه بیش از ۸۰۰۰ کامیون دار در شهرستان سیرجان در حوزه حمل بار اشتغال دارند، گفت: این شهرستان دارای بیشترین تعداد کامیون دار در سطح استانی و کشوری است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان نیک ورز با اشاره به اعتراضات سال ۱۳۹۷ رانندگان و درخواست آنها مبنی بر عدالت در توزیع بار بیان کرد: بی عدالتی در توزیع بار تبعاتی هم مانند خرید و فروش حواله بار داشت، به این نحو که راننده به دلیل اینکه بیکار نماند و درآمد و کارکردی با خودرو داشته باشد حواله بار را به وسیله برخی از دلالان یا شرکت‌های حمل و نقل متخلف خریداری می کرد.
دادستان سیرجان بیان کرد: این موضوع نارضایتی زیادی را در بین رانندگان به وجود آورده بود و به همین جهت جلسات متعددی در کمیته حمل و نقل سوخت شهرستان تشکیل شد، اما تعدادی از شرکت‌ها و تعدادی از رانندگان که منافع آنها در خطر بود زیر بار این موضوع نمی‌رفتند.
وی گفت: در راستای دستورالعمل حفظ حقوق عامه و برنامه های دولت الکترونیک مبنی بر به روزرسانی عملکردها و به روز رسانی صنعت حمل ونقل با توجه به حذف بارنامه کاغذی در آینده و دستورالعمل مبارزه با قاچاق کالا و ‌ارز(ثبت کد پستی محل بارگیری و تخلیه و کد ملی و شناسه شرکت) بعد از برگزاری چندین جلسه و شنیدن نقطه‌نظرات متولیان و ذینفعان اعم از نماینده انجمن صنفی کامیون داران، انجمن شرکت های حمل و نقل، نماینده اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تصمیم گرفته شده جهت شفافیت و عدالت در توزیع بار یک سامانه اینترنتی مکانیزه راه اندازی شود.
نیک ورز تصریح کرد: در این سامانه هر شرکتی که حمل بار دارد حمل بارشان را در این سامانه ثبت می کنند و رانندگان متقاضی با اطلاعاتی که در این سامانه به دست می‌آورند از جمله نوع بار، مسافت، مقصد و کرایه، بار را انتخاب می کنند و در ساعت مقرر جهت حمل بار به مبدا مراجعه و بارشان را تحویل می گیرند.
وی گفت: این سامانه اخیرا در شهرستان سیرجان راه اندازی شده و رضایت مندی مناسبی را در بین رانندگان داشته است.
دادستان سیرجان بیان کرد: توزیع بار به صورت عادلانه، تسریع در امور دریافت بار، کاهش حضور رانندگان در سالن های اعلام بار و ‌دفاتر حمل ونقل از دیگر مزایای این طرح به شمار می رود.
وی افزود: این اقدام موثر، بازتاب خوبی در رسانه های محلی، انجمن صنفی رانندگان و در بین رانندگان داشته و با ایجاد شفافیت، مانع بروز برخی از مفاسد شده است.

About Author