برنامه ویژه منابع طبیعی البرز برای مقابله با قاچاق چوب

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: از ابتدای سال تا کنون شش فقره قاچاق چوب به تعداد ۱۰۳ اصله و ۱۷/۵ متر مکعب در استان کشف شده و این تخلفات پس از تشکیل پرونده به مقامات قضایی ارجاع داده شده است.
به گزارش ساقی آذربایجان حامد فرضی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وسعت جنگل‌های البرز اظهار کرد: مساحت جنگل‌های طبیعی استان حدود ۱۰ هزار هکتار است که شامل گونه‌های ارس، شیرخشت، بادام جنگلی، زرشک جنگلی، داغداغان، نسترن جنگلی و … است.
وی با اشاره به اینکه این اداره کل برای مقابله با قاچاق چوب طرح‌های ویژه‌ای دارد، ادامه داد: بازدید مستمر از کارگاه‌های چوب بری و کوره‌های تهیه ذغال در شهرستان‌های استان، مشخص کردن گلوگاه‌های حمل ذغال، هیزم و چوب به تفکیک آدرس، بازدید مستمر از کارگاه‌های چوب بری با مجوز دادستانی بخشی از این اقدامات است.
وی افزود: برگزاری کارگاه مشترک پیشگیری از تخریب جنگل‌ها، شناسایی محصولات جنگلی و چوب آلات و استقرار شبانه روزی اکیپ ایست و بازرسی در گلوگاه‌های حمل چوب از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
این مسئول تاکید کرد: از ابتدای سال تا کنون شش فقره قاچاق چوب به تعداد ۱۰۳ اصله و ۱۷.۵ متر مکعب در استان کشف شده و این تخلفات پس از تشکیل پرونده به مقامات قضایی ارجاع داده شده است.

About Author