تداوم بدعهدی های تامین اجتماعی

به گزارش ساقی آذربایجان، اگر از جاده ائل گلی به سمت پل کابلی حرکت کنید روبروی مجتمع ستاره امید برج های نیمه ساختی را می بینید که مربوط به مجتمع مسکونی «شمس تبریزی» در یکی از مرغوب ترین و زیبا ترین نقطه های شهر تبریز یعنی بلوار شاه گلی است.
با وجود گذشت نزدیک به دو دهه از آغاز عملیات احداث آن ها هنوز حتی یک واحد از چند صد واحد آن مورد بهره برداری قرار نگرفته است!
رای پیگیری این مسئله سراغ مالکینی رفته است که عمری چشم به راه مسکنی هستند که سال ها پیش پول آن را تمام و کمال پرداخت کرده و اکنون منتظر مسئولینی هستند که جوابگوی آن ها باشند.
“فریدون قاسم پور” عضو هیئت امنای آپارتمان های شمس تبریزی بعنوان نماینده مالکین این مجتمع در گفتگو با نصر گفت: اردیبهشت ۹۹ چند واحد از آپارتمان های شمس تبریز واقع در جاده ائل گلی خریداری کردیم، قبل از ما نیز کسانی بودند که در سال ۹۲ خریداری کرده بودند و قرار بود دو سال بعد یعنی سال ۹۴ واحد ها را تحویل مالکین بدهند.
وی ادامه داد: اگر می‌دانستیم که این آپارتمان ها خریدارانی از سال ۹۲ دارند به هیچ وجه آن ها را خریداری نمی کردیم، به همین خاطر امسال هیئت امنایی متشکل از مالکین آپارتمان های شمس خریداری کردیم.
قاسم پور گفت: به تمامی شخصیت های استانی، نهاد ها و ارگان های دولتی نامه نگاری کرده ایم و تاکنون هیچ جوابی نگرفته ایم.
وی اضافه کرد: آپارتمان های شمس تبریزی ۴ بلوکه هستند که جمعا کمتر از ۱۵۰ مورد طی مزایده های مختلف بوسیله “شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران” فروخته شده اند.
وی تصریح کرد: این شرکت تحت نظر سازمان بیمه تامین اجتماعی و مربوط به این سازمان است.
عضو هیئت امنای آپارتمان های شمس تبریزی تصریح کرد: چندین نوبت به سازمان تامین اجتماعی رفته و با معاون “خانلو” و مدیر عامل خانه سازی “عالی پور” جلساتی گذاشتیم، وعده هایی دادند اما هیچ ترتیب اثری نشده و وقت تلف کنی شده است.
وی توضیح داد: تامین اجتماعی می‌گوید پولی برای تکمیل واحد ها نداریم و می‌خواهیم آن جا را به بانک رفاه واگذار کنیم، در حالی که ۹۵ درصد بلوک A و C که مربوط به بلوک های خریداری شده ما می باشد تکمیل بوده و تنها ۵ درصد نواقصی دارد.
قاسم پور به ادعای تامین اجتماعی در رابطه با اینکه بدهی داشته و نمی‌تواند واحد ها را تکمیل کند گفت: این آپارتمان ها هزار واحدی بوده و تنها ۱۴۳ واحد آن فروخته شده است و الباقی واحد ها فروخته نشده است،اگر تامین اجتماعی می‌گوید پولی برای تکمیل نداریم می‌توانند چند واحد دیگر را فروخته و بدهی های خود را پرداخت و واحد های ما را تحویل دهند.
وی به دیگر بهانه های این سازمان پرداخته و گفت: تامین اجتماعی می‌گوید آپارتمان ها مشکل انشعاب دارند و مشکل آب رسانی آن ها هنوز حل نشده و به شهرداری از این بابت بدهی داریم و به همین دلیل مجوز حفاری نمی‌دهند.
وی در رابطه با نواقصات این واحد ها، تکمیل کرد: عدم نصب آسانسور، محوطه سازی و مشکلات ریز از جمله نواقصات این آپارتمان ها است.
قاسم پور گفت: به نظر می‌رسد شرکت خانه سازی این آپارتمان ها را عمدا در چنین حالتی نگه داشته است چرا که هر مدیر عاملی که به آن جا می آید صفر تا صد پرسنل را تعویض کرده و اتوبوسی پرسنل را تعویض می‌کنند.
گزارش نصر می افزاید؛ در جلسات قرار خدمتی که به همت شهرداری کلانشهر تبریز برگزار می‌شود “یعقوب هوشیار” در منطقه دو در رابطه با بدهی این آپارتمان ها به شهرداری از امکان تهاتر و حل مشکل خبر داده بود.
علی رغم اینکه هر ساختمان عمری دارد؛ آپارتمان های شمس تبریز در سال ۱۳۸۰ آغاز به کار کرده و اکنون بعد از گذشت ۲۱ سال حتی یک واحد از آن ها به مالکینی که از سال ۹۲ خریداری کرده اند تحویل داده نشده است، این در حالی است که برخی نقاط این ساختمان بدلیل عدم سکونت وارد مشکلاتی از قبیل فروریزی در برخی نقاط شده است، یا اینکه در داخل واحد ها کابینت ها نصب شده اما بدلیل نبود پنجره گرد و غبار داخل خانه شده و موجب از بین رفتن و خراب شدن کابینت ها می شود.
در مصاحبه با مالکان این آپارتمان ها کسانی وجود داشتند که ازدواج کرده و بعد از چند سال اجاره نشینی و نبود نقدینگی در داخل خانواده به مشکل برخورده و نهایتا طلاق گرفته اند، از این نوع نمونه ها در حالت های مختلف چندین مورد وجود داشت.
گزارش نصر اضافه می کند؛ انتظار می رود مسئولین امر هر چه سریعتر جوابگوی همشهریانی که عمری چشم به انتظار مسکن بوده و کل مبالغ را از این بابت چندین سال قبل پرداخت کرده اند، باشند.

About Author