تمرین زیاد ورزشی تاثیر منفی بر خلق و خو دارد

برای ایجاد تناسب اندام، ورزشکاران باید به بدن استرس وارد کنند و سپس از طریق ریکاوری، بدن خود را با شرایط تطبیق دهند از اینرو می توانند استرس بیشتری را در دور بعدی تمرین تحمل کنند. حفظ میزان معقول استرس و ارتقای ریکاوری برای بهبود عملکرد ورزشکاران و همچنین جلوگیری از آسیب و مشکلات مرتبط […]

برای ایجاد تناسب اندام، ورزشکاران باید به بدن استرس وارد کنند و سپس از طریق ریکاوری، بدن خود را با شرایط تطبیق دهند از اینرو می توانند استرس بیشتری را در دور بعدی تمرین تحمل کنند.
حفظ میزان معقول استرس و ارتقای ریکاوری برای بهبود عملکرد ورزشکاران و همچنین جلوگیری از آسیب و مشکلات مرتبط با تمرین بیش از حد، ضروری است.
محققان مؤسسه تحقیقات ورزشی دانشگاه بارسلونا، اثرات شدت تمرین بر دوچرخه سواران جاده را از نظر حالات خلقی و ظرفیت آنها برای انطباق با بارهای تمرینی بیشتر مورد بررسی قرار دادند که با استفاده از تغییرات ضربان قلب (HRV) ارزیابی شده است.
این تحقیق، از طریق تجزیه و تحلیل شش هفته‌ای پاسخ پنج دوچرخه‌سوار آماتور جاده در مورد استرس فیزیکی متحمل شده در طول تمرین، انجام شد. صبح روز بعد HRV آنها اندازه گیری و وضعیت خلق و خوی شأن ثبت شد.
محققان استدلال می‌کنند که تغییر در خلق و خو یا HRV، در ورزشکاران روز بعد از تمرین می‌تواند به عنوان شاخصی از شدت تمرین عمل کند و نشان دهد که آیا تمرین کافی بوده یا برای وضعیت فیزیکی ورزشکار بیش از حد شدید بوده است.
این مطالعه مشاهده کرد که هر چه تمرین شدیدتر باشد، خلق و خوی روز بعد کاهش می‌یابد و همچنین HRV کمتر می‌شود.
نتایج به‌دست‌آمده اولین گام در راه‌اندازی یک سیستم نظارتی است که بارهای تمرینی داخلی و خارجی را علاوه بر وضعیت خلقی و تغییرات ضربان قلب ورزشکار در نظر می‌گیرد، و هدف آن کمک به ورزشکاران برای سازگاری با تمرینات خود و جلوگیری از آسیب‌هایی که ممکن است با تمرین بیش از حد همراه باشد.