جمهوری آذربایجان لانه دشمنان ایران شده است

جمهوری آذربایجان به لانه‌ای برای دشمنان قسم خورده ایران تبدیل شده است و بصورت رسمی در سرزمین‌های اشغالی سفارت افتتاح کردند و رژیم صهیونیستی نیز در این کشور حضور گسترده دارد.

محمود احمدی بیغش در واکنش به تحرکات اخیر جمهوری آذربایجان در منطقه قفقاز و در پاسخ به این سوال که به عنوان یکی از حامیان نقش آفرینی ایران در تحولات این منطقه و حمایت از ارمنستان، موضع شما در قبال اقدامات آذربایجان که در تقابل مستقیم با سیاست جمهوری اسلامی ایران در عدم تغییر مرزها صورت گرفته است چیست، گفت: تغییر مرزها به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و هیچ کشوری نیز این قدرت را ندارد که در قبال مردم ایران این حرکت را انجام دهد. من مدافع هر کشوری هستم که حرمت جمهوری اسلامی ایران را حفظ کند و حرمت مرزها را حفظ کند و مزاحمتی برای ما نداشته باشد.

احمدی بیغش ادامه داد: جمهوری آذربایجان اثبات کرده که این دغدغه را تا امروز رعایت نکرده و لانه‌ای برای دشمنان قسم خورده ایرانر شده است و بصورت رسمی در سرزمین‌های اشغالی سفارت افتتاح کردند و رژیم صهیونیستی نیز در این کشور حضور گسترده دارد. من اعتقاد دارم موضع جمهوری آذربایجان در قبال ایران موضع همسایگی و دوستی نیست اما ارمنستان این موضع را داشته و همیشه هم حفظ کرده است.

وی افزود: موضع آذربایجان دفاع از منافع کشورهایی است که مانند آمریکا و اسرائیل با سرسختی از این کشور دفاع می‌کنند. ما با کشورهای همسایه باید در چهارچوب احترام متقابل رابطه داشته باشیم و در قبال اقدامات غیردوستانه نیز با شدت برخورد کنیم. ملایمت در قبال آقای علی‌یف باید هم منطقی و هم در چهارچوب منافع باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: امروز همه کشورهای دنیا به دنبال حفظ منافع ملی خود هستند و هر کشوری که حرمت منافع کشور مقابل را داشته باشد برایش ارزشمند است فارغ از اینکه چه دین و قومیتی دارد. ما باید به منافع ملی خودمان توجه داشته باشیم و به دین و قومیت طرف مقابل توجه نداشته باشیم.

About Author