روزانه هزار و ۶۰۰ تصادف در پایتخت رخ می‌دهد

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: تصادفات یکی از معضلات ترافیکی در پایتخت است و روزانه حدود یک‌هزار و ۶۰۰ مورد تصادف معادل هر ۵۱ ثانیه یک تصادف در تهران رخ می‌دهد.
مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ محمد رازقی توضیح داد: این آمار از تصادفات جزئی که طرفین با یکدیگر سازش کرده و محل را ترک می‌کنند تا تصادفات خسارتی شدید و تصادفات جرحی و فوتی را شامل می‌شود.
وی افزود: برخی تصادفات موجب بروز خسارات جبران‌ناپذیری می‌شود که دانستن اینکه ما بعد از تصادف چه کاری انجام دهیم نکته بسیار مهمی است.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اطلاع از اینکه اگر تصادف کردیم اعم از اینکه چه مقصر و چه غیر مقصر بودیم، چه وظایفی داریم و چه کاری باید انجام دهیم بسیار مهم است و می‌بایست مدنظر شهروندان باشد.
وی ادامه داد: برخی تصادفات، تصادفات ثانویه است یعنی تصادفی اتفاق افتاده است به خصوص در محورهای بزرگراهی و جایی که سرعت ها بالاست بدلیل اینکه طرفین تصادف ایمن سازی نکرده اند تصادف دومی همان جا با همین وسایل نقلیه اتفاق می‌افتد.
وی افزود: ایمن سازی باید با مثلث شبرنگ انجام شود و با فاصله‌ای مناسب و با توجه به محلی که تصادف روی داده است و در روز یا شب با توجه به دید رانندگان طرفین باید کاری کنند که رانندگان عبوری از وقوع تصادف مطلع شوند تا برخورد بعدی صورت نگیرد.
معاون عملیات پلیس راهور پایتخت اظهار داشت: در فاصله ۷۰ متری در روز و فاصله ۲۰۰ متری در شب و جاهایی که دید کم است از علائم ایمنی و مثلث شبرنگ استفاده شود تا از تصادفات بعدی جلوگیری شود.
رازقی بیان داشت: یکی از ملزومات و وسایلی که بودن آن در خودرو یک نیاز است مثلث شبرنگ است.

About Author