قیمت‌گذاری دستوری را قبول ندارم

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه قیمت ثابت و دستوری بر روی محصولات را قبول ندارم، عنوان کرد: باید درصد مثبت و منفی نوسانات بازار و سود تولیدکننده مدنظر قرار گیرد تا بتوانیم بازار را تنظیم کنیم.
به گزارش ساقی آذربایجان ساداتی نژاد با بیان اینکه بخش تولید در بخش کشاورزی بنگاه اقتصادی است و باید سوددهی داشته باشد، اظهار داشت: اگر تولید سوددهی نداشته باشد پایدار نخواهد بود و وظیفه من حفاظت از پایداری تولیدات شما است. وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه با کمک صنعت دام و طیور فصل جدیدی در امنیت غذایی کشور آغاز خواهد شد، گفت: اعتقاد من این است که وزارت جهاد کشاورزی باید قدرتمندترین وزارتخانه کشور باشد و باید به جایگاه اصلی خود بازگردد.
وی با اشاره به اینکه واردات و صادرات دو مؤلفه اقتصاد هستند، ادامه داد: تولیدکننده، صادرکننده و واردکننده جایگاه خود را در امنیت غذایی دارند بنابراین باید نگاه خود را تغییر دهیم. ساداتی نژاد با اشاره به اینکه یک مرغداری باید بتواند با تمام ظرفیت خود کار کند، افزود: با ۶۰ درصد ظرفیت کار کردن تولیدکننده را ضعیف می‌کند، بنابراین با وجود ظرفیت ۶۰۰ میلیون نفری که در اطراف کشور ما وجود دارد ما نباید نگران مازاد تولید باشیم و باید نگاهمان را به صادرات تغییر دهیم.
وی افزود: بخش کشاورزی ایران ارزآور است اما جمهوری اسلامی تاکنون به خوبی طعم این ارزآوری را نچشیده است و در منطقه برخی دیگر از کشورها جای ما را گرفته‌اند. وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: تصمیم بدون حضور تشکل‌ها و اتحادیه‌های بخش کشاورزی ممنوع است و به صلاح کشور نیست، بنابراین برای خروج از بحران باید در کنار هم باشیم، به هم اعتماد کنیم و صادقانه به مردم خدمت کنیم.
وی با بیان اینکه در تأمین گوشت، مرغ و تخم مرغ دچار مشکل هستیم، خاطرنشان کرد: اگر تشکل‌ها در کنار وزارت جهاد کشاورزی بمانند، می‌توانیم در مدت زمان مطلوب و کوتاهی از این شرایط عبور کنیم، در این شرایط باید مواظب مردم و بازار و همچنین مراقب افرادی که می‌خواهند بازار را به چالش بکشند، باشیم.

About Author