کارخانه تراکتورسازی تبریز در آستانه تعطیلی!

بهنام رضوانی، نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس با اشاره به مشکلات موجود در حوزه تولید و صنعت حوزه انتخابیه خود که در جهت رفع آنها تلاش می‌کند، اظهار کرد: وضعیت تولید و اقتصاد در استان آذربایجان‌شرقی به دلیل نبود نقدینگی و عدم همکاری سیستم‌های بانکی با تولیدکنندگان و صادرکنندگان مطلقا مطلوب نیست.وی ادامه داد: ما در مورد مشکلات موجود در حوزه تولید و صنعت این استان، رئیس بانک مرکزی را مقصر می‌دانیم چرا که بسیاری از واحدهای تولیدی ناچار هستند چندین ماه در صف تخصیص ارز منتظر بمانند.نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم‌اکنون کارخانه تراکتورسازی تبریز در فروش محصولات خود با مشکلات اساسی مواجه شده است چرا که روند فروش این مجموعه به این صورت است که با تامین اعتبارات و تخصیص وام به کشاورزان از طریق بانک مرکزی و با تاییدیه جهادکشاورزی نسبت به فروش محصولات آن اقدام می‌شود.دپوی محصولات تراکتورسازی در حیاط کارخانهاین نماینده مردم در مجلس دوازدهم یادآور شد: متاسفانه بانک کشاورزی از چند ماه گذشته، تسهیلاتی را به این بخش اختصاص نداده است به همین دلیل محصولات این کارخانه در حیاط آن دپو شده است، از سوی دیگر مطالبات قطعه‌سازانی که قطعات لازم برای تولید تراکتور را در اختیار این مجموعه قرار داده بودند نیز پرداخت نشده است.نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قرار است هفته آینده نشستی با حضور رییس بانک مرکزی، وزیر جهادکشاورزی و سایر مدیران مربوطه جهت تعیین تکلیف این موضوع داشته باشیم چرا که اگر این رویه تداوم یابد امکان تعطیلی کارخانه تراکتورسازی تبریز وجود دارد.

About Author