به همت مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی استان اردبیل و از مجموعه برنامههای شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان، کارگاه آموزشی «استراتژی بازاریابی» به صورت مجازی برگزار شد.
به گزارش ساقی آذربایجان در این کارگاه که ۲۷ مهر برگزار شد فرشید احدی مدرس دورههای کارآفرینی و برندینگ اظهار کرد: به اعمالی که باعث انجام فعالیتی از سوی مشتری میشود و برای کسبوکار سودمند است بازاریابی گفته میشود.
وی ادامه داد: بازاریابی همه استراتژی و تاکتیکهایی را دربرمیگیرد که شرکتهای مختلف با بهرهبرداری از آن در جهت پیدا کردن جایگاهی برای محصولات و خدمات خود در بازار و ترغیب مخاطب هدف به خرید تلاش میکنند.
وی اظهار کرد: شکل، زمان، توزیع و مالکیت چهار کاربرد بازاریابی است که از ظرفیت محصول در برآورده ساختن نیازهای مشتری نشات میگیرد و هنگامی که مبادله روی میدهد، ظاهر میشوند.
این کارشناس برندینگ یادآور شد: هر کسبوکاری بدون فروش از بین میرود؛ اما جذب مشتریان صرفا به دلیل داشتن سالها تجربه، مدارک عالی، یا حتی بهترین محصول رخ نمیدهد.
احدی با بیان اینکه فروش هنر و علمی است که مستلزم مهارت در هر دو رشته است، ادامه داد: مدیران فروش به فروشندگان خود در زمینه پرسوجو، گوش دادن و بستن قرارداد آموزش میدهند اما فروش زمانی رسما به انجام میرسد که یا قرارداد پرداخت برای کالاها و خدمات به امضا برسد و یا در عوض کالاها و خدمات، پول پرداخت شود. ضمن اینکه این کار را میتوان از طریق جلسات رو در رو، تلفن یا اینترنت و توسط شخص ثالثی مانند دلال معاملات املاکی انجام داد.
وی در ادامه این کارگاه اصول اولیه بازاریابی و فرایند آن، اهمیت درک مشتریان و بازار، پنج مفهوم اصلی بازار، عناصر اصلی استراتژی بازاریابی مشتری مداری، مدیریت ارتباط با مشتری، راه های ایجاد مشتری و کسب ارزش، نزدیکبینیها و اشتباهات برندها، راهکار برای طرح استراتژی بازاریابی مشتری محور، نحوه ایجاد وفاداری مشتری و حفظ آن، مدیریت ارتباط با مشتریان قدیمی و حال حاضر و آینده و اصول بازاریابی میکس با روش سنتی را برای حاضران تشریح کرد.
پست های مرتبط
حاشیههایی از بازگشت دونالد ترامپ به قدرت
عکسهای برتر خبری در سال ۲۰۲۴
واتساپ دیگر در این گوشیهای پشتیبانی نمیشود