آب … پَر … برق … پَر، کیفیت مدیریت در استان … پرپر

اختصاصی ساقی آذربایجان/ وحید خدادادی

این روزها و در گرماگرم تابستان داغ تبریز شهروندان عزیزمان شاهد مسابقه بی کفایتی بعضی از آقایان مسئول در تامین حداقل های یک زندگی عادی در حوزه آب شرب و برق هستند. مسئولانی که تا چند هفته پیش در قالب کنفرانس های خبری و اخبار درون سازمانی و البته پیش چشم مسئولین ارشد استان احتمال هرگونه قطعی در این دو حوزه را تکذیب می کردند و با اعتماد به سقفی تماشایی سعی در بهترین جلوه دادن خود و عدم وجود هرگونه مشکل در رابطه با تامین آب و برق شهر می دادند این روزها برای آزار و اذیت روانی مردم از هم پیشی می گیرند. این بی تدبیری و ضعف مدیریتی بعضا تا جایی پیش می رود که این تلقی در افکار عمومی ایجاد شود که برای قطع آب و برق مردم، با هم تلفنی هماهنگ می شوند تا خدای ناکرده هیچ شهروندی از آسیب های روانی این دو شرکت بی نصیب نماند. قطعی های مکرر، بی برنامه و بدون اطلاع قبلی و البته طولانی رسما مردم را کلافه کرده و با هر کدام از آقایان هم که تماس می گیرید یا توجیه می کنند و یا تقصیر را گردن دشمن نامرئی می اندازند.
خوب است افکار عمومی بدانند که حوزه انرژی خصوصا در فقره آب و برق متشکل از چندین شرکت است که انصافا گاه خودشان هم سردرگم می شوند. هر کدام یک مدیر عامل و دستگاه جداگانه و عریض و طویل دارد تا نشان دهند که مثلا سرشان شلوغ است و وقت سرخاراندن ندارند. شرکت آب و فاضلاب، آب منطقه ای، توزیع برق، برق منطقه ای و هزارویک دفتر و دستک دیگری که بعضا ما رسانه ای ها هم در تفکیک وظایفشان سردرگم می شویم. روابط عمومی های این مجموعه ها هم که این روزها عملا در تعطیلات تاریخی به سر می برند. زمستان گاز نداریم، تابستان آب و برق و این مشکل تا زمانی که تدبیر عاجلی برای آن اندیشیده نشود، ادامه دار خواهد بود. آب کم بود برق را هم اضافه کردند تا احیانا کسی از مواهب زندگی آرام و بی دغدغه بهره مند نباشد و ترکیبی می زنند تا هر کور سوی امیدی برای بهبود وضعیت سراب به نظر آید.
مسئولان این مجموعه ها احتمالا چون خود و خانواده محترمشان مشکلی از این بابت ندارند، گویا اختلال در زندگی مردم هم اصلا اهمیتی ندارد. رفتارهای بعضی از آقایان مسئول نه صرفا در این دو فقره بخصوص که در ادارات مختلف انصافا خجالت آور است، وقتی عرضه مدیریت ندارید کنار بروید تا افرادی که بلدند، پای کار بیایند. این عطش قدرت و ریاست دیگر چه بلایی است که گرفتار مسئولان ما شده است. در شهر مسابقه از سروکول قدرت بالا رفتن راه افتاده و در این راه طاعت از دست نیاید گنهی باید كرد و مرحوم ماکیاولی که شهریارش انجیل سیاسی اروپا و مبدع تفکر هدف وسیله را توجیه می کند نیز اگر همین امروز حیات دوباره بیابد و کشمکش قدرت را در همین شهر خودمان ببیند دوباره جان به جان آفرین تسلیم می کند و از نوشتن آن دو کتاب به شدت پشیمان می شود. آدم که نمی تواند اقلا به وجدانش دروغ بگوید، شب ها در آرامش کمی به رفتارهای خود بیاندیشید و ببینید که بینی و بین الله صلاحیت صندلی که بر آن تکیه زده اید را دارید؟ ضرب المثلی هست که می گوید او داد، تو چرا گرفتی؟ خیلی ها محض تعارف به شما پستی را بفرما می زنند، نمی شود که تا گفتند شال و کلاه کنید. کیفیت مدیریت در این استان روز به روز در حال نزول است و اگر می خواهید پاسخی برای چرایی عقب ماندگی این کهن شهر بیابید کافی است سلسله جلیله مدیران دولتی، نمایندگان و اعضای شورایش را در این اقلا دوسه دهه نگاهی بیاندازید، آن وقت به پاسخ سوالتان می رسید. القصه می توان از نحوه عملکرد برخی ها کارتونی به مراتب خنده دارتر از پت ومت ساخت و کیفیت مدیریت برخی دوستان هم به اندازه کیفیت مدارک تحصیلی شان است و لذا عاجزانه تقاضا می کنیم جایگاه مدیریتی تان را بر اساس توانایی هایتان تنظیم کنید، در دیزی بازه …

About Author