آذربایجان‌شرقی نسبت به کشور و جهان عقب است

رئیس اداره پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با توجه به افزایش جامعه پرستاری این قشر نیاز به توجه بیشتری از سوی مسئولان دارند و ما در تعداد پرستاران فاصله زیادی با میانگین های جهانی و کشوری داریم‌.

یوسف اشرفی، رئیس اداره پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در دیدار با امام جمعه تبریز با تبریک ولادت حضرت زینب کبری، بزرگ بانوی دشت نینوا به پرستاران و اعلام آمادگی جامعه پرستاری برای خدمت در غزه و لبنان اظهار کرد: جامعه بزرگ پرستاری ۳۵۰ هزار نفر می باشند  که بالای ۱۱ هزار نفر از آنان در ۴۳ مراکز استانی مشغول خدمت رسانی به بیماران هستند و حدود ۲۰۰ نفر نیز در مراکز بهداشتی و درمانی در حوزه بهداشت فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش جامعه پرستاری این قشر نیاز به توجه بیشتری از سوی مسئولان دارند و ما در تعداد پرستاران فاصله زیادی با میانگین های جهانی و کشوری داریم و ما باید در این خصوص ثبات نیروی انسانی داشته باشیم وهم اکنون به  ۷۰۰ نفر نیروی طرحی برای بخش های توسعه یافته با امکانات جدید نیاز داریم و حدود ۱۰۰۰ نفر باید استخدام شوند تا به میانگین نرمال کشوری برسیم.

وی با تاکید برهمکاری و حمایت از پرستاران گفت: انتظار می رود وزارتخانه، ارگانها و ادارات همکاری و تعامل بیشتری با جامعه پرستاری در راستای جذب نیروی جدید داشته باشند چرا که در سال گذشته ۱۴۰ نفر نیروی استخدامی و ۲۷۶ نفر هم در حوزه های دیگر به کار گیری شدند و این کمبود نیروی پرستار را جبران نمی کند.

وی افزود: مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز توانسته است در طی ۵ سال متوالی امتیاز ۱۰۰ را در بین دانشگاه های کشور در برنامه عملیاتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دست آورد.

اشرفی گفت: باید تلاش کنیم با ارج نهادن به جایگاه پرستاری بتوانیم با افزایش شاخص های ارتقای پرستاری و برگزاری دوره های توانمند سازی با علم و اخلاق بیشتر و حل مسائل و مشکلات این قشر به پرستاران کمک کنیم تا با آرامش بیشتر و با سعه صدر در کنار بیماران خدمت رسانی کرده و بتوانند با خصایص آن بزرگوار و زینب گونه با بیماران رفتار کنند.

About Author