آذربایجان شرقی به تغییر رای داد!

اختصاصی ساقی آذربایجان/ به قلم : مدیر مسئول

انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و نتایج انتخابات در بسیاری از حوزه های انتخاباتی در سطح کشور مشخص گردید. حضور مردم پای صندوق های رای ، پیش بینی های قبلی برخی احزاب و رسانه ها و فعالان سیاسی را تا حدود زیادی زیر سئوال برد و در برخی شهرهای کشور رقابت آنچنان تنگاتنگ بود که میزان مشارکت مردم به بیش از ۱۰۰ درصد رسید.
اما استان آذربایجان شرقی حال و هوای دیگری به خود دید و نتایج انتخابات تا حدود زیادی شگفتی ساز شد طوری که غیر از ۴ نفر از مجموع ۱۹ نماینده استان غیر از تبریز که تکلیف ۴ نماینده اش به دور دوم کشیده شده است و نیز شهرستان بناب و بستان آبادکه مردم مجددا به نمایندگان قبلی خود رای اعتماد دادند ، بقیه شهرستانها به نمایندگان فعلی خود در مجلس نمره قبولی ندادند و در کمال تعجب و ناباوری آنان ، این افراد از راهیابی مجدد به مجلس بازماندند . در حقیقت انتخابات مجلس در استان یک رای عمومی را به نمایش گذاشت و حاوی یک پیام مهم بود : تغییر !
در تبریز نیز حال و هوایی مشابه وجود دارد طوری که از ۵ نماینده فعلی خود در مجلس که تایید صلاحیت شده بودند ، در مرحله اول فقط ۲ نفر توانستند اعتماد مردم را کسب نموده و ۳ نماینده دیگر بهمراه کاندیداهای جدید به دور دوم انتخابات رفتند .
خواست عمومی مردم استان به تغییر اکثریت نمایندگان حاوی پیام مهم برای مسئولین استان می باشد که عملکرد این افراد در کنار مسئولان مرکز استان و شهرستانها نتوانسته انتظارات مردم را در رفع مشکلات شان برطرف نماید و این درخواست عمومی برای تغییر می بایست در رده های مدیریتی استان نیز ظهور و بروز داشته باشد تا دولت بتواند رضایتمندی مردم را در این زنجیره تغییر برآورده سازد .

About Author