آغاز آموزش حضوری منوط به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی، زمان بازگشایی این دانشگاه و از سرگیری آموزش حضوری را منوط به دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور اعلام کرد.
دکتر احمد حیدری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد : دانشگاه آزاد اسلامی در همه واحدها و مراکز استانی آمادگی کامل را دارد که در هر زمان اعلام شد، بازگشایی شده و آموزش حضوری را آغاز کند و این ظرفیت برای تمام مقاطع تحصیلی وجود دارد. اما این بازگشایی منوط بر دستوراتی است که ستاد ملی مبارزه با کرونا به ما ابلاغ می‌کند.
وی تصریح کرد: روز گذشته دکتر محمد علی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد که دانشگاه‌ها از ۱۵ آبان ماه بازگشایی می‌شوند. طبیعتا این زمان بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و با هماهنگی این ستاد اعلام شده است. چراکه وزیر علوم نیز از اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا است. دانشگاه آزاد اسلامی نیز بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل خواهد کرد و هر زمان که ستاد برای بازگشایی دانشگاه‌ها اعلام کند، دانشگاه آزاد اسلامی نیز بازگشایی می‌شود.
دکتر حیدری با اشاره به فرایند واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است، این امکان وجود دارد که دانشگاه برای تمامی دانشجویان بازگشایی شود.
سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه قطعا آموزش در دوران پسا کرونا با دوران قبل کرونا متفاوت خواهد بود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت فیزیکی، امکانات و شرایط لازم را دارد تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کلاس‌ها را کاملا به صورت حضوری برگزار کند؛ اما شرایطی که در دوران کرونا در حوزه آموزش عالی کشور رقم خورده، ایجاب می‌کند که آموزش دوران پسا کرونا با دوران قبل از این پاندمی متقاوت باشد. نحوه ارائه آموزش در دوران پساکرونا در هیات رئیسه دانشگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
دکتر حیدری ضمن اشاره به میزان شهریه‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری نیز طبق سنوات گذشته افزایش شهریه صورت گرفته است ولی تلاش شده که میزان افزایش شهریه بر اساس افزایش حقوق‌ها و درآمد ها صورت گیرد تا به خانواده دانشجویان فشار اقتصادی کمتری وارد شود.بنابراین شهریه‌ها با افزایش معقول حدود ۲۰ درصد رشد داشته است.

About Author