آغاز ساماندهی محوطه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: عملیات ساماندهی محوطه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه در فاصله کوتاهی پس از دستور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اجرایی شد.
امیر ارجمند در جمع خبرنگاران افزود: وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه خواستار سامان‌دهی محوطه و اطراف گنبد و برج و باروی ارگ شد.
وی اضافه کرد: اجرای دستور ضرغامی برای ساماندهی محوطه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه با انجام پاک‌سازی، بوته کنی، چمن‌کاری، سامان‌دهی فضای اطراف، حصارکشی، رنگ‌آمیزی، کاشت گل‌های زینتی، نصب تابلوهای معرفی به سه زبان، مرمت‌های موضعی کاوش‌های انجام‌شده در داخل برج و بارو و… آغاز شده است.
این در حالی است که وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دهمین سفر رییس جمهوری به این استان و به عنوان نماینده دولت از جاذبه‌های شهرستان سلطانیه بازدید و در جمع خبرنگاران و مسوولانی استانی نیز به این نکته مهم اشاره کرد که وضعیت محوطه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه زیبنده یک اثر جهانی نیست و نیاز به سامان‌دهی دارد.
سیدعزت‌الله ضرغامی در بازدید از محوطه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه همچنین خواستار سامان‌دهی محوطه این اثر جهانی با مشارکت شهرداری شده و اضافه کرده بود: تلاش می‌کنیم با اعتباراتی که در سفرهای استانی تخصیص داده خواهد شد، به این موضوع کمک کنیم و. باید برای برنامه‌های توسعه‌ای که در دست اجراست، استان و پایگاه جهانی برنامه‌ریزی خوبی را انجام خواهند داد تا این محوطه برای گردشگران داخلی و خارجی و مردم دنیا جذابیت و گیرایی لازم را به دنبال داشته باشد.
به گزارش ایرنا، سلطانیه یکی از شهرهای تاریخی استان زنجان به شمار می رود که در ۳۷ کیلومتری شهر زنجان واقع شده است.

About Author