آغاز واردات برق از جمهوری آذربایجان

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر)، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: با سنکرون شدن خطوط انتقال برق مغان به شبکه برق جمهوری آذربایجان، واردات برق از این کشور آغاز شد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۷۳مگاوات برق از این خط انتقال به شبکه داخلی ایران تزریق می‌شود.
رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: میزان برق وارداتی از این خط انتقال تا ۱۳۰مگاوات در ساعت پیک مصرف قابل افزایش است.
سخنگوی صنعت برق با بیان این که صنعت برق همه توان و ظرفیت‌های خود را برای تامین برق مورد نیاز داخل به کار گرفته است، افزود: در کنار بکارگیری همه ظرفیت‌ها برای واردات و افزایش تولید برق، مشترکان خانگی با سهم پنجاه درصدی در اوج مصرف از نقشی بسیار تاثیرگذار در این میان برخوردار هستند.
سخنگوی صنعت برق با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته برای همکاری صنایع و کشاورزان در مشارکت با طرح های تشویق محور مدیریت مصرف در ساعت اوج بار، گفت: مشترکان خانگی می‌توانند تنها با بکار بستن سه راهکار ساده از بروز خاموشی احتمالی جلوگیری کنند.
رجبی مشهدی ادامه داد: استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی ۲۵ درجه و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعت گرم روز(۱۲ تا۱۸) مهمترین راهکارها برای تامین برق همه مشترکان و پایدار ماندن شبکه برق کشور است.

به گزارش ایرنا، سخنگوی صنعت برق گفت: هفته آینده که هفته گرمتری خواهد بود اوج نیاز (پیک) مصرف به ۶۰ هزار مگاوات افزایش می‌یابد.

«مصطفی رجبی مشهدی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: رسیدن به این اوج نیاز مصرف، رکورد تازه ای برای صنعت برق خواهد بود.

وی ادامه داد: پیش بینی این است که بتوان ۵۴ هزار مگاوات از این میزان را تولید برق کرد.

About Author