آغاز واکسیناسیون کارکنان واحدهای تولیدی در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری اقبال عباسی در دیدار با تعاونگران برتر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نمی‌توان تمامی مشکلات موجود در حوزه اداره تعاونی‌ها را متوجه سیاست‌های دولت دانست، اظهار کرد: دولت و مجلس با انتخاب مردم تشکیل شده است، باید ببینیم که تعاونی‌ها و اعضای آن‌ها تا چه اندازه توانسته‌اند در انتخاب دولتمردان و نمایندگان مجلس تاثیرگذار باشند.
به گزارش ساقی آذربایجان استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: طبق وعده‌ها باید ۲۵ درصد توسعه اقتصادی کشور توسط تعاونی‌ها در برنامه ششم محقق می‌شد، اما این اتفاق رخ نداده است، تعاونی‌ها می‌توانند نقش موثری در کاهش فقر، افزایش رفاه و بیکاری داشته باشند و بستر رانت و فساد را جمع کنند.
وی با تاکید بر اینکه اقتصاد و درآمدهای کنونی دولت وابسته به درآمدهای نفتی، صادرات غیرنفتی و مالیاتی است، گفت: باید تعاونی‌ها در حوزه‌های نفت و گاز فعال شوند.
عباسی بیان کرد: در طول ۳۰ سال گذشته تعاونی‌ها از نظر کمی رشد قابل توجهی داشته‌اند، اما از نظر کیفی شاهد رشد تعاونی‌ها نبوده‌ایم، عموما تعاونی‌های روستایی که فعالیت خود را قبل از پیروی انقلاب اسلامی در کشور آغاز کرده‌اند در بین مردم شناخته شده هستند و هم‌چنان در روستاها و شهرها به مردم خدمات ارائه می‌دهند و سوددهی خوبی نیز دارند، در طول این سه دهه نتوانستیم تعاونی‌هایی با کیفیت تعاونی‌های روستایی راه‌اندازی کنیم.
استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در اقتصاد وابسته به نفت، دولت‌ نیاز به تشکیل تعاونی را به‌صورت ملموس احساس نکرده است، خاطرنشان کرد: در بحث تشکیل تعاونی‌ها بحث فرهنگ مشارکت از اهمیت بالایی برخوردار است، باید فرهنگ تجمیع سرمایه‌های خُرد برای انجام کارهای بزرگ در بین آحاد مردم تقویت شود تا در نهایت این سرمایه‌ها به سودآوری برسد.
وی اضافه کرد: تا زمانی‌که یک فرد توانمند به‌عنوان مدیرعامل یک تعاونی توسط اعضا انتخاب نشود، قطعا سرمایه‌های تجمیع شده در آن تعاونی به سوددهی نخواهد رسید و پس از مدتی آن تعاونی متلاشی می‌شود، بنابراین در وهله اول و قبل از تشکیل تعاونی اعضا باید توجیه شوند.
عباسی عنوان کرد: پس از تشکیل تعاونی و انتخاب یک فرد توانمند برای اداره آن تعاونی، دولت نیز می‌تواند در مباحثی مانند آموزش، تزریق سرمایه و حمایت نقش‌آفرین باشد، اگر تعاونی به سوددهی برسد، قطعا سایرین نیز برای عضویت رغبت بیش‌تری خواهند داشت.
استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان در خصوص واکسیناسیون کارگران واحدهای تولیدی در استان، توضیح داد: اختیاراتی به ستاد کرونای استان و دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص تفویض شده است، در وهله اول اولویت واکسیناسیون با نیروهای واحدهای بزرگ است، بنابر بر تشخیص دانشگاه علوم پزشکی واکسیناسیون کارگران این واحدها آغاز می‌شود.

About Author