آغاز پیگیری ها برای جذب سرمایه گذار تله کابین ارومیه

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تله کابین ارومیه نیازمند جذب سرمایه گذار است.
به گزارش ساقی آذربایجان حجت الاسلام سید سلمان ذاکر در گفت وگو با ایسنا افزود: تکمیل و بهره برداری تله کابین ارومیه نیازمند جذب سرمایه گذار است.
وی با اشاره به اینکه تله کابین ارومیه در صورت اتمام طولانی ترین و بزرگترین تله کابین خاورمیانه خواهد بود، تصریح کرد: کنلگ احداث این تله کابین در سال ۷۹ برزمین زده شد اما به دلایلی از جمله برخی موانع و مخالفت ها با کمترین پیشرفت فیزیکی مسکوت مانده است.
وی با اشاره به اینکه در دوره هشتم مجلس با پیگیری ها ۹دکل از ترکیه خریداری شد، اظهار کرد: قرار بر این بود که تله کابین در ۵فاز از جانوسلو تا مارمیشو احداث شود ولی متاسفانه تاکنون راکد مانده است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بااشاره به اینکه استان و شهر ارومیه با توجه به شرایط اقتصادی ، جغرافیایی و فرهنگی نیاز به احداث این پروژه ها در جهت جذب توریست و گردشگر دارد، اظهار کرد: پیگیری ها برای حل موانع و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای مشارکت در تکمیل و بهره برداری از تله کابین ارومیه شروع شده است.
حجت الاسلام ذاکر یاد آور شد: از شهرداری، منابع طبیعی و ادارات مرتبط درخواست می شود در جهت تسریع صدور مجوز ها برای مشارکت سرمایه گذاران اقدامات لازم را انجام دهند.

About Author