آقای اسوتچی ! دیگ به دیگ میگه روت سیاه!

ساقی آذربایجان/ وحید خدادادی: جلسه علنی یکشنبه گذشته شورای شهر تبریز تحت الشعاع حاشیه های همیشگی و پوپولیستی آقای حاشیه قرار داشت. اسوتچی که یکی از نمایندگان دائم العضو شوراست و ید طولایی در حاشیه سازی و رفتارهای عجیب و غریب دارد، این بار نیز در ادامه همان رفتارها، از بی پاسخ ماندن نامه هایش به شهرداری برآشفت و اقدام به الصاق بنری در ساختمان شورا نمود. غافل از آن که این مدل رفتارها دیگر نخ نما شده و در فرآیندی قابل پیش بینی مورد نقد رسانه های محلی قرار گرفت.
شورای شهر از نهادهای پر حاشیه ای است که حتی برخی بر این باورند که کاش اصلا این اصل مغفول مانده قانون اساسی اجرایی نمی شد و همچنان مغفول می ماند. در همین استان خودمان شهرهایی نظیر تبریز، مراغه، سهند و … کانون حواشی های مختلف بوده و عمر شوراها بیشتر به حاشیه می گذرد تا پرداختن به وظایف اصلی شان. همین کانون حاشیه بودن لاجرم رسانه ها را مجاب می نماید تا از باب تنویر افکار عمومی درباره موضوعات و حواشی مختلف در مقام مطالبه گری از آنان برآیند. اما اینکه اعضای محترم شورا چقدر به این وظیفه پاسخگویی خود آشنایند، خود بحثی مفصل است.
دو سالی از عمر شورا می گذرد و در این دو سال شخصا بارها و بارها با تماس تلفنی و درخواست حضوری از برخی از آقایان من جمله همین آقای مطالبه گر خواسته ام تا ضمن گفتگویی پاسخگوی سوالات مطروحه در حوزه وظایفش باشد. در همین فقره آقای اسوتچی، قریب به ۲۰ بار با ایشان در این رابطه تماس گرفته ام و هر بار ایشان به بهانه های واهی به اصطلاح ما را پیچاندند تا نهایتا کلافه شویم و از خیر مصاحبه بگذریم. حال فردی که خود رطب خورده چگونه منع رطب می کند و از شهرداری می خواهد که پاسخگو باشد؟ شهرداری باید در مقابل عضو شورا پاسخگو باشد و عضو شورا در مقابل مردم و رسانه های محلی. داستان بی پاسخ ماندن تقاضای ما برای پاسخگویی در فقره اسوتچی خلاصه نمی شود و همین رویکرد را آقایان باغبان، سرکار خانم حکیمه غفوری، شهرام دبیری، بجانی، احمدی نیز دارند و جالب آن که برخی از این بزرگواران حائز مناصب حساسی هستند که نیازمند روشنگری است، از جمله آقای باغبان که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه است! اغراق نیست اگر ادعا کنیم که ده ها بار تلاش ما برای انجام وظیفه مطالبه گری و پاسخگو نمودن این بزرگواران بی نتیجه مانده است. از این رو آقای اسوتچی هم نباید زیاد دلخور باشد از آن روی که دقیقا شهرداری با وی همان رفتاری را می کند که وی در طول همه این سال ها خصوصا در دوره اخیر شورا با رسانه های محلی داشته است. به همان میزان که وی برای خواسته اصحاب رسانه ارزش قایل است، شهرداری هم به همان میزان نامه ها و خواسته های او را جدی می گیرد، به همین راحتی!

About Author