آلایندگی نیروگاه بناب کشاورزی منطقه و سلامتی مردم را تهدید می‌کند

امام جمعه بناب حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی جمعه هفته گذشته شهرستان بناب با بیان اینکه آلایندگی نیروگاه سهند کشاورزی منطقه و سلامتی مردم را تهدید می‌کند، گفت: قرار نیست بخاطر تولید برق قسمتی از کشور، جان انسان‌ها به مخاطره بیفتد.
به گزارش ساقی آذربایجان وی اظهار کرد: مسئولین استان و شخص وزیر نیرو در خصوص گازسوز کردن نیروگاه سهند بناب اهتمام جدی داشته باشند.
وی همچنین با تأکید بر اینکه مردم منطقه نیز حق نفس کشیدن دارند، افزود: بخاطر آلایندگی ناشی از این نیروگاه دیگر کشاورزی بناب از بین رفته است و بنده از مسئولین محترم خواهش می‌کنم به وضع موجود خاتمه دهند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان اینکه فرهنگ در جوامع انسانی به منزله حیات و زندگی است و بنا به فرموده مقام معظم رهبری رد سال ۱۳۹۳ فرهنگ به منزله هوایی است که از آن تنفس می‌کنیم؛ تصریح کرد: اگر در لابلای این فرهنگ جهت گیری جامعه صحیح و منطقی باشد، جامعه پویا می‌شود و زندگی در آن جامعه مثبت و سالم است ولی اگر جهت گیری غلط و نادرست باشد، افول و سقوط در آن جامعه پدیدار خواهد شد.

About Author