آموزش تعطیل‌بردار نیست

سعیده عدلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در شرایط کرونایی مجبور شدیم برای مدتی کلاس‌های حضوری را تعطیل کنیم اما آموزش آنلاین فیلمنامه‌نویسی و برای اولین‌بار در انجمن سینمای جوانان ایران دوره منشی صحنه را به‌صورت آنلاین برگزار کردیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر که شرایط برای برگزاری کلاس‌های حضوری مساعد شده و دوره‌هایی حضوری و آنلاین یا نیمه‌حضوری برگزار می‌کنیم که علاوه بر علاقه‌مندان شهر و استان، از استان‌های مختلف نیز هنرجو داریم .
به گفته عدلی، انجمن سینمای جوانان باتوجه‌به سابقه ۳۶ ساله‌اش در اردبیل مدعی پرورش و آموزش اکثر سینماگرانی است که از این استان سر برآورده و در سطوح ملی و بین‌المللی درخشیده‌اند و نظر به سابقه درخشان این دفتر در زمینه آموزش، باور این افراد واقعیت دارد.
معاون انجمن سینمای جوانان استان اردبیل اضافه کرد: البته در سال‌های متمادی آموزشگاه‌های سینمایی و مؤسساتی باهدف آموزش رشته‌های سینمایی و تولید فیلم ایجاد شده و گاهی به تعطیلی کشیده شده‌اند و در حال حاضر نیز آموزشگاه‌هایی در سطح شهر فعالیت دارند که مدیران آنها هم از اعضا، آموزش‌دیدگان و مدرسان این دفتر هستند.
عدلی افزود: انجمن سینمای جوانان اردبیل در حال حاضر علاوه بر دوره بلندمدت فیلمسازی، ظرفیت برگزاری ۳۰ عنوان دوره تخصصی مشاغل سینمایی شامل شاخه‌های مختلف عکاسی، فیلم‌برداری و نورپردازی، فیلمنامه‌نویسی، تدوین و جلوه‌های ویژه، صدابرداری، تحلیل فیلم، مدیریت تولید و برنامه‌ریزی، منشی صحنه، طراحی صحنه و لباس، طراحی پوستر فیلم، طراحی تیتراژ، موسیقی فیلم، ترجمه و زیرنویس فیلم را دارد و تشکیل و برگزاری هر دوره‌ای باتوجه‌به میزان نیاز و تقاضا صورت می‌گیرد .
وی با بیان اینکه البته شرایط کرونایی با تمام آسیب‌هایی که به خانواده‌ها و وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشور وارد کرد، گاهی پی‌آمدهای مثبتی هم داشت، بیان کرد: انجمن سینمای جوانان ایران با برگزاری لایوهای تخصصی برخط اینستاگرامی این فرصت را برای علاقه‌مندان سینما فراهم کرد که هرکدام در خانه و محل کار خود بتوانند از دانش و تجربیات اساتید برجسته ملی و بین‌المللی در رشته‌های تخصصی سینما بهره‌مند شوند و این لایوها از نزدیک به ۲ سال پیش تا امروز ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند جهت اطلاع و استفاده از برنامه‌ها به صفحه اینستاگرامی @amoozesh.iycs مراجعه کنند.

About Author