اتاق اصناف کشاورزی در میاندوآب آغاز به کار کرد

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: با هدف انسجام و هویت بخشی به فعالیت های کشاورزی اتاق اصناف کشاورزی در شهرستان تشکیل شد و آغاز به کار کرد.
به گزارش ساقی آذربایجان علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص ساختار جدید نظام صنفی و تشکیل اتاق اصناف کشاورزی اظهار داشت: هدف دیگر از تشکیل اتاق اصناف کشاورزی این است که کلیه تصمیم گیری های اصناف مختلف کشاورزی توسط اتحادیه های تخصصی و زیر نظر کمیسیون نظارت انجام گیرد.
وی با اشاره به فعالیت ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر بهره بردار بخش کشاورزی در میاندوآب افزود: چنین جمعیتی که حدود یک هشتم جمعیت شهرستان را شامل می‌شود؛ باید با یک انسجام قوی و توانمند نسبت به صنف خود فعالیت داشته باشند.
وی همچنین با اشاره تشکیل کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی، بیان کرد: مدیر جهاد کشاورزی به عنوان رییس کمیسیون و رییس اداره تعاون روستایی به عنوان دبیر و فرمانداری، اداره‌های صنعت و معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت و درمان، امور منابع آب، تعاون کار و رفاه اجتماعی، نظام صنفی کارهای کشاورزی و اتاق اصناف شهرستان به عنوان اعضای کمسیون نظارت بر اصناف کشاورزی هستند. مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه حضور بخشداری‌های شهرستان در کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی حضور داشته باشند، گفت: در جلسه تشکیل اتاق اصناف احکام اعضای این کمسیون نیز اعطا شد.
دشت حاصلخیز میاندوآب دارای ۹۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت شامل ۶۰ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم با تنوع کشت ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی است.

About Author