بزرگترین به روز رسانی شبکه تلفن روستایی کشور شروع شد

اتصال ۴۵۶ روستای آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: ۴۵۶ روستای استان به اینترنت پرسرعت متصل می ‌شود.
به گزارش ساقی آذربایجان، قاسم جلیلی نژاد در گفتگوی خبری در شهرستان مهاباد اظهار کرد: هم اکنون دو هزار و ۲۰۰ روستای استان به اینترنت پهن باند متصل هستند و ۴۵۶ روستای باقیمانده نیز طبق برنامه توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا یک سال آینده به این جمع اضافه خواهد شد. وی ادامه داد: از این تعداد ۳۳۰ روستا به زودی با تأمین اعتبار از محل اعتبارات USO وزارت ارتباطات به اپراتورهای ارتباطی برای ارتقای تکنولوژی و ایجاد سایت جدید متصل می‌شود.
وی اضافه کرد: با این آمار ۷۹ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پرسرعت بهره‌مند خواهند بود. وی افزود: این وزارتخانه طبق برنامه ششم توسعه موظف به برقراری شبکه ملی اطلاعات تا ۸۰ درصد روستاهای استان است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی افزود: سرویس اینترنت پهن باند به دلیل سرعت آن بیشترین دسترسی را در اینترنت دارد که در چهار قالب DSL یا خط مشترک دیجیتال، فیبر نوری، کابل و ماهواره ارائه می‌شود.
وی با اشاره به کوهستانی و صعب العبور بودن استان و با توجه به همه گیری ویروس کرونا و الزام به استفاده از فضای مجازی برای بحث‌های آموزش،خدمات بانکی، بهداشتی، کشاورزی و سایر ابعاد زندگی در مناطق دور افتاده و روستایی درخواست کرد الباقی روستاهای استان در اسرع وقت در برنامه پوشش اینترنت روستایی طرح USO اپراتورهای ارتباطی قرار گیرد.

About Author