اتصال ۷۰۰خانوار استان ایلام به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام از اتصال ۷۰۰ خانوار این استان به شبکه ملی اطلاعات خبرداد.
به گزارش ساقی آذربایجان مهندس «عباس بیرامی» در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر، اظهار کرد: ۸ روستای شهرستانهای ملگشاهی،آبدانان و دهلران با جمعیتی بالغ بر سه هزار نفربه شبکه ملی اطلاعات متصل شدند. وی با بیان اینکه برای اتصال این روستاها ۴سایت تلفن همراه ارتقاء تکنولوژی انجام شده است ، تصریح کرد: روستاهای شهرک وحدت و عین خوش دهلران ، میان تنگ ملگشاهی،آبطاف علیا،آبطاف سفلی ، تپه حمام علیا،تپه حمام سفلی،تپه حمام وسطی آبدانان به اینترنت پرسرعت مجهز و اعتبارات این طرح ها از محل اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات تأمین شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات برای اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات ، گفت: تاکنون اتصال ۹۰درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات پایان یافته و پوشش۹۶ درصدی جمعیت استان محقق شده است. بیرامی تصریح کرد: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ خانوار روستایی استان با جمعیت بیش از ۴۳ هزار نفر از محل جذب اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین همکاری شرکت مخابرات در برگردان شبکه همراه استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شدند.
مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان از اتصال روستای «دلفان‌آباد» شهرستان دره شهر در هفته گذشته خبردادو گفت: نصب تجهیزات سایت جدید با تکنولوژی ۴G در روستای «لرینی» شهرستان سیروان آغاز شده و با اتمام نصب تجهیرات، این روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهد شد.

About Author