اتوبان تبریز – سهند و بازی با اعصاب مردم

ساقی آذربایجان/ جلال معالی

تا به حال چندبار از طریق همین روزنامه و به مراتب زیاد هم در فضای مجازی از طریق کانال‌های داخلی در مورد اجحاف در امر اخذ عوارضی جاده ای به نام اتوبان سهند – تبریز و بلعکس مطالبی نگاشته شده که تا این لحظه هیچکدام از حضرات مسئولین امر نه پاسخی قانع کننده دادند که رضایت مردم را جلب کنند و نه اصلا توجهی نمودند!
جناب آقای استاندار ،شما ارشدترین مقام استان هستید، جنابعالی از مسئولین امر بپرسید ،شاید به شما پاسخی صحیح دادند !
چطور می شود که بعضا عوارض برای خودرو های ترددی در این اتوبان بصورت دوبل محاسبه می گردد ؟ یعنی یکبار تردد ، دوبار ثبت عوارضی !
چگونه است که هر از گاهی برای ساکنین سهندکه نصف مبلغ را پرداخت می کردند ،باز بعضی از روزها و شبها بصورت هزینه کامل تعیین و اجبار به پرداخت می کنند ؟
از شهروندان گلایه کردند که خودرو شان دو روز در پارکینگ یا تعمیر گاه بوده ، اما ثبت تردد از اتوبان صورت گرفته!
پیامک های تهدید آمیز پرداخت عوارض و یا اعمال جریمه هم که دست بردار گوشی های مردم نیست .یکی ازساکنین گلایه داشت از اینکه در مورد شغلی هر روز یکبار به تبریز رفت و یکبار برگشت داشته و هرشب هم عوارضی را از طریق گوشی همراه پرداخت می کند ، باز صبح روز بعد نه تنها به همان تاریخ دیروز بلکه به یک روز قبلش هم پیامک عوارضی جهت پرداخت رسیده !
جل الخالق.
یکی از کانال های مجازی در سهند در این مورد مردم را جهت احقاق حق خود وشکایت از طریق دادسرای اسکو هدایت می کرد ، این درست ، اما مردم باید یکی دوروز دست از کار و زندگی خود بکشند و علاف و آواره این اتاق و آن اتاق شوند که مشکل اخذ اضافی عوارضی را مطرح کنند !
صد البته متولی امر این تخلف هم خوب می داند که دیگر اهالی نه حوصله رفت و آمد در دادسرا را دارند و نه وقت کافی !
این کار تخلف است ،دست در جیب مردم کردن ، آنهم در روز روشن است ،رو راست عرض کنم راهزنی علنی است .
بعضاً می گویند که خب سیستم اشتباهی زده تا به نوعی توجیه قضیه کنند ، من نمی دانم چرا سیستم همیشه در طرف ثبت عوارض اضافه اشتباه می کند ، یکبار هم اشتباهی کم محاسبه فرماید و کفه ترازو به طرف مقابل سنگین شود نه پیمانکار !
اتوبانی که از کوچکترین امکانات آزاد راهی ، هیچ بهره ای نبرده است ، حتی یک دور برگردان درست و حسابی ندارد ! اورژانس و آتش نشانی بین راهی و به قولی دم دستی ندارد که در مواقع ضروری و فوری کنار آسیب دیدگان باشند، قبلاً هم عرض کردم ، نه روشنایی و علائم هشدار دهنده هم که موجود نیست ،فقط و فقط ثبت عوارض و لاغیر! بنده هر روز موقع تردد از این اتوبان ، خودروهایی را می‌بینم که روی پلاک خود را پوشانده اند و بعد عبور از دو منطقه ثبت عوارضی ، پوشش پلاک را از خودروشان بر می دارند ، خب اینکار علاوه بر تخلف محض،جرم محسوب می گردد ، نباید این کار را بکنند ،قانون برای این کار مجازات در نظر گرفته ، اما وقتی بایکی از رانندگان که پلاک خود را پوشانده بود صحبت می کردم ، ازاحجاف در اخذ عوارض بصورت چند مرحله شکایت داشت .
قانون ، قانون است وبرای همه یکسان ، قانون رئیس و مرئوس نمی شناسند و همه در پیشگاه آن برابرند ، برای رفاه حال مردم بیندیشیم ، مردم آسایش فکری ، آرامش جسمی و راحتی روحی و روانی می خواهند تا زندگی بی دغدغه ای داشته باشند .همین.

About Author