اجرا طرح بیمه خانواده ایرانی در اردبیل

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: طرح بیمه خانواده ایرانی همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز اجرایی می‌شود.
به گزارش ساقی آذربایجان افشین شیرزاده در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به میمنت ایام‌الله دهه فجر طرح بیمه خانواده ایرانی توسط سازمان تأمین اجتماعی با هدف پوشش بیمه‌ای افراد فاقد بیمه انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: در این طرح افرادی که تاکنون تحت پوشش بیمه قرار نگرفته و یا به هر عنوان در پرداخت حق بیمه کوتاهی کرده و رابطه خود را با سازمان‌های بیمه‌گر قطع کرده‌اند، می‌توانند در گروه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال از خدمات بیمه‌ای تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: این بیمه جز بیمه‌های ارزان قیمت تلقی می‌شود که افراد مشمول از مزایای بازنشستگی، فوتی و از کارافتادگی می‌توانند استفاده کنند.
شیرزاده افزود: مبلغ تعریف شده برای پوشش بیمه‌ای این طرح ۳۱۸ هزار تومان تا ۴۷۰ هزار تومان است که به محض پرداخت این رقم که به صورت یارانه‌دار خواهد بود، پوشش بیمه‌ای این افراد برقرار شده و علاوه بر بهره‌مندی از خدمات درمانی در مراکز تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی، از مزایای دیگر این طرح نیز استفاده کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ثبت‌نام به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه تأمین اجتماعی انجام می‌شود که افراد دارای شرایط می‌توانند به صورت غیرحضوری در این طرح ثبت‌نام کنند. شیرزاده اضافه کرد: ما در شعبات تأمین اجتماعی سعی کردیم تا بستر آی. تی را برای ثبت‌نام افراد مهیا کنیم تا امکان برقراری بیمه برای افراد فاقد خدمات بیمه‌ای فراهم آید.
وی مدارک مورد نیاز را کارت ملی، شناسنامه و یک قطعه عکس در صورت مراجعه حضوری اعلام کرد و ادامه داد: در مراجعه غیرحضوری نیازی به این مدارک نیست و از طریق سامانه بارگذاری مدارک امکان‌پذیر خواهد بود.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: طرح بیمه خانواده ایرانی با هدف حمایت از خانواده‌های ایرانی توسط سازمان تأمین اجتماعی انجام می‌شود تا در قالب تحقق شعار دولت مردمی بتوان به آحاد جامعه و اقشار مختلف خدمات مطلوبی را ارائه کرد.

About Author