احتمال ابطال مجوز فیلیمو و نماوا

به گزارش ساقی آذربایجان، طبق اخبار غیر رسمی، ساترا به دلیل پیروی نکردن این دو رسانه صوت و تصویر آنلاین از دریافت مجوزهای لازم برای انتشار محتوای خود، مجوز آنها را باطل کرده‌است. طبق شنیده‌ها هنوز ابطال مجوز فعالیت این دو VOD اصلی بازار به آنها ابلاغ نشده است.

این دو رسانه به دلیل ممیزی‌های بسیار که از سوی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر روی محتواهای تولید شده آنان اعمال می‌شد پخش تعدادی از محتواهای نمایش داده شده خود را منوط به دریافت مجوز از ساترا نکرده‌اند.

سریال‌های تولید شده مهمونی ، جادوگر ، نوبت لیلی در نماوا و جادوگر، یاغی و جیران در فیلیمو بدون دریافت مجوز انتشار از ساترا روی بسترهای پخش آنلاین قرار گرفته‌اند.

طی‌ ماه‌های اخیر اختلاف نظر در خصوص برخورد سلیقه‌ای برای ممیزی محتوا افزایش یافته است به‌گونه‌ای که مدیرعامل نماوا پیشتر اعلام کرده بود که ساترا خطوط قرمز ممیزی را به صورت شفاف اعلام نمی‌کند و با هر کدام از محتواها به صورت سلیقه‌ای برخورد می کند. شانه‌ساز زاده در میزگردی که در اینوتکس برگزار شده بود گفته بود که در هیچ کدام از صنایع رگولاتور رقیب به شمار نمی‌آید. اشاره او به نوع رابطه ساترا و سازمان صدا و سیما است البته سعید مقیسه رئیس ساترا نیز در این نشست گفته بود درست است ریاست ساترا را صدا و سیما انتخاب می‌کند اما این به معنی تصدی گری در فعالیت های خود صدا و سیما نیست.

فیلیمو و نماوا جزو اولین گروه پلتفرم‌هایی بودند که اقدام به دریافت مجوز از ساترا کردند.

About Author