احداث بیش از ۹۰۰۰ واحد مسکونی در محلات هدف بازآفرینی زنجان

رئیس اداره برنامه‌ریزی و مطالعات مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بیش از ۹۰۰۰ واحد مسکونی در محلات هدف بازآفرینی زنجان احداث می‌شود.
به گزارش ساقی آذربایجان بهزاد کردلو در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس آمار دریافتی از سامانه ثبت‌نام نهضت ملی مسکن تا ۵ دی‌ماه امسال بیش از ۴۶۰۸ نفر از استان زنجان در این طرح ثبت‌نام کردند.
رئیس اداره برنامه‌ ریزی و مطالعات مسکن با اشاره به اینکه بیشترین متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن با ۳۴ هزار و ۴۵۲ نفر مربوط به شهر زنجان است، عنوان کرد: همچنین ۳۴۵۶ نفر در شهرستان ابهر و در سایر شهرها با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز ۸۱۰۰ نفر در این طرح نام‌نویسی کردند.
رئیس اداره برنامه‌ریزی و مطالعات مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، استقبال زنجانی‌ها از ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را بسیار مطلوب اعلام کرد و گفت: سهمیه پیش‌بینی شده برای ساخت مسکن در قالب قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور برای چهار سال آینده ۴ میلیون واحد است که از این تعداد ۷۱ هزار و ۱۳۵ واحد سهمیه استان خواهد بود.
این مسئول با بیان اینکه این تعداد واحد مسکونی برای چهار سال آینده در قالب‌های متنوع برای اقشار مختلف جامعه در استان زنجان ساخته می‌شود، تاکید کرد: تولید مسکن در بخش روستایی به تعداد ۲۰ هزار واحد، استیجاری ۳۰۲۳ واحد، ۱۲ هزار و ۲۸ واحد توسط بخش خصوصی، در محلات هدف بازآفرینی ۹۰۲۱ واحد، همچنین در قالب تفاهم‌نامه‌های منعقده ۹۰۲۱ واحد، برای دهک‌های متوسط به بالا نیز ۳۰۰۷ واحد و تامین مسکن برای گروه‌های با درآمد متوسط به پایین ۳۰۰۷ واحد و گروه‌های کم‌درآمد هم ۱۲ هزار و ۲۸ واحد تعیین شده است.
وی ادامه داد: در سفر رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان، کلنگ ۱۷ هزار و ۴۳۰ واحد زده شد و ۳۴۷۴ واحد مسکونی نیز در قالب فاز نخست طرح نهضت ملی مسکن پیمان‌سپاری شد و در حال اجرا است.
رئیس اداره برنامه‌ریزی و مطالعات مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان کردلو با بیان اینکه در کل بیش از ۲۱ هزار و احد مسکونی در این استان در حال اجرا است، یادآور شد: تامین زمین برای ۲۱ هزار واحد مسکونی در استان صورت گرفته و پیمان‌سپاری شده است.
وی خاطرنشان کرد: این استان در فاز نخست نهضت ملی مسکن به لحاظ تایید نهایی متقاضیان، ثبت‌نامی‌ها، تخصیص پروژه و مبلغ واریزی نسبت به جمعیت، رتبه نخست کشوری را از آن خود کرده است. ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رئیس‌جمهور از ۲۸ مهرماه در سامانه saman.mrud.ir آغاز شده و تا ۱۵ دی‌ماه ادامه دارد.

About Author