احداث نخستین هتل روستایی اردبیل در روستای کورعباسلو نیر

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نیر گفت: نخستین هتل سه ستاره روستایی استان اردبیل در روستای نمونه گردشگری کورعباسلو شهرستان نیر توسط بخش خصوصی احداث می‌شود.
بهنام وکیلی با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث این هتل از سال ۹۷ شروع شده و هم اکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: بخش خصوصی برای احداث آن ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد کرد.
وی اظهار کرد: هتل سه ستاره روستای کورعباسلوی شهرستان نیر با زیربنای هزار و ۶۱۸ متر مربع شامل ۲۴ اتاق و ۴۸ تخت در حال احداث است و تلاش می شود طبق برنامه ریزی صورت گرفته تکمیل و به بهره برداری برسد. با افتتاح و بهره برداری از این هتل علاوه بر اشتغال ۳۵ نفر شاهد توسعه و رونق گردشگری در منطقه خواهیم بود.
وی اضافه کرد: اجرای محوطه گردشگری در روستای کورعباسلو در مساحت یک هزار و ۲۶۶ مترمربع نیز دیگر پروژه‌ای است که با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در حال اجرا بوده و در حال حاضر بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
شهرستان نیر با آثار فراوان باستانی و تاریخی در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی اردبیل – سراب واقع شده است.
پل تاریخی قرمز (قرمیزی کورپی) بر روی رودخانه آغلاغان یا نیرچائی مربوط به دوره صفوی در بافت مرکزی شهر ، بقعه کورائیم در روستای کورائیم متعلق به قرن هفتم هجری ، کاروانسرای شاه عباسی یا رباط سنگی در کنار جاده قدیم نیر – سراب ، دهکده‌های صخره‌ای اباذر و گلستان با فضاهای معماری خاص ، غار فرهاد یا فرهاد کهلی و آیی قالاسی از جمله آثار تاریخی شهرستان نیر است.

About Author