احداث پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی سلماس‌

نماینده مردم سلماس در مجلس با بیان اینکه مپنا در منطقه ویژه اقتصادی سلماس “پتروشیمی” احداث می‌کند، گفت: در سال ۱۴۰۱ شاهد ‌احداث منطقه ویژه اقتصادی منطقه خواهیم بود.
به گزارش ساقی آذربایجان یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی سلماس اظهار داشت: در سال گذشته و امسال برخی اعتبارات برای تکمیل و اتمام زیرساخت‌های آب، گاز و برق به منطقه ویژه اقتصادی سلماس اختصاص یافت و خوشبختانه امسال شاهد تکمیل بالای ۹۰ درصد زیرساخت‌های آن هستیم.
وی تصری کرد: هم‌اکنون زیرسازی و جدول‌کشی و مشخص کردن خیابان‌های آن انجام شده و اخیرا نیز سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر مناطق آزاد نیز به سلماس سفر کرده و از منطقه ویژه اقتصادی بازدید کرد.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: در این رابطه برخی موانع زیست‌محیطی وجود داشت که قول داد تا کمتر از یک ماه این مشکل حل شود که خوشبختانه حل شده و قرار شد تمامی موافقت‌نامه‌ها روز یکشنبه در جلسه مناطق آزاد به شهرداری سلماس که متولی منطقه ویژه اقتصادی است تحویل شود.
وی ادامه داد: در بحث سرمایه‌گذار نیز مقرر شد خود مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی کشور در صحبتی که با استاندار آذربایجان‌غربی داشت، برای یافتن دو سرمایه‌گذار برای مناطق ویژه اقتصادی اقدام کند.
رضازاده اظهار داشت: از همه مهمتر مجوز دبیر مناطق آزاد بوده که یا شهرداری خود اقدام به یافتن سرمایه‌گذار کند و یا اینکه خود منطقه ویژه اقتصادی با نظارت شهردار و یا اکیپ و عوامل، قطعات سه تا پنج هزار متر طی مزایده و مناقصه و اعلام از طریق جرائد عمومی به فروش رسد و از درآمد حاصل از فروش آن، با نظر شهردار و فرمانداری برای احداث ساختمان اقدام شود.
وی افزود: همچنین در جلساتی که با مدیر مپنا انجام شد، موافقت کردند که پس از برخی تحقیقات و بررسی لازم، پتروشیمی نیز در پایین‌دست منطقه ویژه اقتصادی سلماس که موافقت وزیر نفت را نیز در پی داشت احداث شده و در منطقه ویژه اقتصادی سلماس سرمایه‌گذاری کنند.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: امید است منطقه ویژه اقتصادی سلماس که در سال ۷۲ به تصویب رسیده، پس از سال‌ها، در سال ۱۴۰۱ شاهد حرکت و عملیات جدی برای احداث منطقه ویژه اقتصادی باشیم.

About Author