اختصاص بیش از ۹۰۰ میلیارد اعتبار برای محرومیت‌زدایی لرستان

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی یحیی ابراهیمی اظهار کرد: مجلس به‌عنوان یک رکن اساسی در نظام جمهوری اسلامی یک ظرفیت بسیار بالایی چه از بعد قانون‌گذاری و چه از بعد نظارتی دارد.
به گزارش ساقی آذربایجان وی تصریح کرد: متأسفانه شاید یکی از دلایلی که فساد در جامعه ما شیوع پیدا کرده بود ضعف بعد نظارتی است احساس می‌کنیم که مجلس کارش فقط قانون‌گذاری است بعد نظارتی مجلس در ادوار گذشته خیلی پررنگ نبوده است.
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس خاطرنشان کرد: این مجلس همچنان به فرموده رهبر معظم انقلاب مجلس انقلابی است نگاه مجلس نگاه به محرومیت‌زدایی نگاه به ارزش‌ها است نگاهی که به سود و نفع مردم است.
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی ابراهیمی اضافه کرد: در زمان تصویب قوانین که بودجه ۱۴۰۰ واقعاً فعالیت‌های خوبی در جهت محرومیت‌زدایی شد در مجموعه‌های تخصصی یکسری فعالیت‌های تخصصی در کمیته‌های تخصصی مطرح می‌شود که نگاهشان برنامه محوری است.
وی بیان کرد: در ادامه راه به همین شکل تداوم پیدا کند به‌عنوان‌مثال بنده عضو فراکسیون مناطق محروم هستم در مناطقی مانند لرستان واقعاً بحث مشکلات بهینه‌سازی روستاها، آسفالت معابر، شهرداری و جاده داشتیم در ادوار گذشته قیر رایگان در اختیار این مراکز قرار می‌دادند چند سالی بود که متوقف شده بود که با شروع کار مجلس با اولویت این قانون را دوباره تصویب کردیم.
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس ادامه داد: در بحث محرومیت‌زدایی به‌عنوان سه تا شاخص اصلی اعتباراتی ویژه‌ای در آبرسانی مناطقی که مشکلات آب شرب دارند اعتباراتی در جهت آسفالت جاده‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار داشتیم.
ابراهیمی اظهار کرد: بحث محرومیت‌زدایی که تقریباً به‌جز در آسفالت روستایی که به علت آمار غلطی که حوزه راهداری استان و کشور به مجلس ارائه داده بودند تقریباً ۲۰۰ میلیارد تومان حق استان تضییع شد.
وی تصریح کرد: در بقیه شاخص‌ها اعتبارات خوبی در جهت محرومیت‌زدایی استان اختصاص پیدا کرد حدود ۷۳۰ میلیارد یک اعتبار بود و در بحث آبرسانی ۲۵۶ میلیارد که یک انقلاب بزرگی در این حوزه اتفاق افتاد در طول یکسال گذشته در جهت رفع محرومیت انجام شد.

About Author