اختصاص تسهیلات برای صنعتگران ضرورت دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بر لزوم اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت و سرمایه در گردش به قشر صنعتگر این استان تاکید کرد.
به گزارش ساقی آذربایجان ، آیت‌الله سیدحسن عاملی در بازدید از بازار چرم و کیف اردبیل و استماع مشکلات تولیدکنندگان اظهار کرد: باید با رفع مشکلات از صنعتگران این استان که غالب آنها از بانوان هستند حمایت کرده و به آنها قدرت ایجاد حجم عظیم اشتغال داد.
وی مهم‌ترین مساله برای کارآفرینان و تولیدکنندگان را احترام و تکریم آنها در حل مشکلات و موانع اداری و تقویت مولفه‌های بهبود فضای کسب و کار دانست و افزود: این امر خود می‌تواند زمینه ترغیب و تشویق بیشتر فعالان اقتصادی را فراهم کند.
تعدادی از تولیدکنندگان صنایع دستی اردبیل نیز در این بازدید در گفت و گو با امام جمعه اردبیل اظهار کردند که تاکنون حمایتی از سوی مرکز صنایع دستی استان از آنها نشده و آنها تولیدات نفیس خود را با قیمت نازل در اختیار بازار تبریز و تهران قرار می‌دهند.
اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.
بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.
چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

About Author