اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای بازسازی استادیوم آزادی میاندوآب‌

رضا زرندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت هفته “ورزش و تربیت بدنی” با بیان اینکه این اعتبار در قالب اوراق بهادار خواهد بود، اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته، این مبلغ در فاز اول برای بازسازی چمن موجود و احداث چمن جدید، فنس‌کشی، جایگاه ویژه (وی آی پی)، رختکن، سرویس‌های بهداشتی ورزشکاران و تماشاگران و پیست دو میدانی هزینه می‌شود.
وی در رابطه با استادیوم پنج هزار نفری میاندوآب که از سال‌ ۹۰ کلنگ زنی شده و همچنان نیمه تمام است، گفت: در دیداری که با مسوولان وزارت ورزش و جوانان به همراه نماینده شهرستان داشتیم، مسوولان وزارتخانه تاکید دارند که برای پروژه‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی اعتبار تخصیص می‌یابد و متاسفانه این پروژه هیچ‌گونه پیشرفتی ندارد که در این وضعیت اعتباری برای آن اختصاص نمی‌یابد.
رییس اداره ورزش و جوانان میاندوآب با بیان اینکه زمین این پروژه معارض هم دارد، افزود: هم‌اکنون برای فنس کشی دور آن به ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و همچنین ۶.۵ هکتار مساحت آن به چهار هکتار کاهش یافته است.
زرندی با بیان اینکه در پیگیری قضایی هم رای دادگاه به نفع اداره ورزش و جوانان میاندوآب‌ صادر شده است، اظهار داشت: در آینده در صورت تامین اعتبار، ساخت استادیوم ورزشی پنج هزار نفری از سرگرفته می‌شود.
وی همچنین با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی و ورزشی دیگر در میاندوآب، گفت: خانه جوان در کوی بهی با پیشرفت ۸۵ درصدی نیمه تمام مانده است که در صورت تامین اعتبار تا دهه فجر امسال عملیات عمرانی آن اتمام و افتتاح می‌رسد.
رییس اداره ورزش و جوانان میاندوآب‌ گفت: همچنین خانه کشتی و بوکس در محوطه استادیوم ورزشی آزادی در مرحله فونداسیون قرار دارد، مشمول ماده ۴۸ شده‌ و برای از سرگیری عملیات‌ عمرانی آن به پیمانکار جدید نیاز است.
زرندی با بیان اینکه ۱۴ باب خانه ورزش روستایی در میاندوآب وجود دارد، افزود: به مناسبت هفته ورزش و تربیت بدنی ۲ باب خانه ورزش روستایی در روستاهای ده منصور و حمید افتتاح می‌شود که با بهره‌برداری از آنها، تعداد خانه‌ های ورزش روستایی در این شهرستان به ۱۶ باب می‌رسد.
وی با اشاره به فعالیت ۳۴ باشگاه ورزشی در میاندوآب اضافه کرد: از این تعداد باشگاه ورزشی پنج باب مختص بانوان و سه باب مختص آقایان بوده و فعالیت مابقی به صورت مشترک است.
رییس اداره ورزش و جوانان میاندوآب‌ با بیان اینکه همچنین هفت چمن مصنوعی در این شهرستان وجود دارد، اظهار داشت: پنج باب چمن مصنوعی هم در این شهرستان درحال ساخت است.
زرندی با بیان اینکه همچنین ۱۴ باب سالن ورزشی در میاندوآب وجود دارد، افزود: سرانه فضای ورزشی در میاندوآب ۶۲.درصد است که متوسط سرانه استاندارد فضای ورزشی برای هر نفر یک مترمربع است.
از ۲۶ مهر ماه به مدت هفت روز در تقویم ایرانی هفته تربیت‌بدنی و ورزش نامگذاری شده است.
این هفته با هدف افزایش و ترویج ورزش در زندگی فردی و اجتماعی و گسترش ورزش‌های همگانی برای سلامتی و شادابی افراد نام‌گذاری شده است.

About Author