اراضی معطل مانده سرمایه‌گذاران بازپس گرفته می‌شود

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اراضی معطل مانده در دست سرمایه‌گذاران بازپس گرفته شده و تعیین تکلیف می‌شوند.
به گزارش ساقی آذربایجان ،یاور میرزایی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده جدید یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: ۲۲ هزار هکتار اراضی در استان اردبیل در دست سرمایه‌گذاران است که تنها ۲۰ درصد آنها منجر به انتقال قطعی شده است.
وی تصریح کرد: در اغلب موارد ما طرح شکایت کردیم تا زمین معطل مانده از دست سرمایه‌گذاران گرفته شده و به بیت‌المال بازگردانده شود.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ضرورت شناسایی و دقت در اهلیت فنی و مالی سرمایه‌گذاران را در جلوگیری از واگذاری‌های غیرقانونی اراضی حاصلخیز یادآور شد و گفت: از سال ۹۸ فعالیت یگان حفاظت امور اراضی استان اردبیل را شاهد هستیم که با همراهی مسئولان کشوری در سال‌های گذشته این یگان در شهرستان‌های مختلف به تجهیزات و امکانات خودرویی و الکترونیکی مجهز شده است.
میرزایی افزود: در کنار نظارت‌ها و جلوگیری از تغییر کاربری و قلع و قمع ساخت و سازهای احتمالی، در دوره جدید مسئولیت فرماندهی یگان انتظار می‌رود با دریافت گزارش‌های مردمی سرعت ارائه خدمات و جلوگیری از ساخت و سازها را شاهد باشیم.
وی همراهی و همکاری خوب یگان حفاظت را با شورای حفظ بیت‌المال و ارائه گزارش‌های دقیق به این شورا یادآور شد و خاطرنشان کرد: همه ساله ۶۰۰ تا ۷۰۰ مورد شناسایی اراضی با تغییر کاربری غیرمجاز را شاهد هستیم که تنها ۲۰ درصد آنها منجر به تشکیل پرونده و صدور احکام قضایی می‌شود.
میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ۲۰۰ فقره احکام قلع و قمع در سال گذشته صادر شده و سعی بر این است تا تعداد پرونده‌های تشکیل شده در حوزه تغییر کاربری را به حداقل برسانیم.
وی حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری را در کنار واگذاری اراضی به فعالان این بخش یادآور شد و بیان کرد: در کنار شناسایی اهلیت فنی و مالی سرمایه‌گذاران در دوره جدید فرماندهی یگان، انتظار می‌رود تا گزارش‌های مردمی مورد توجه قرار گیرد.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به فعال بودن جلسات تبصره یک ماده یک و حفظ اراضی درجه یک و ۲ کشاورزی را یادآور شد و ادامه داد: امیدواریم با کاستن از اقدامات قهری، به سمت آگاه‌سازی مردم و فعالیت‌های پیشگیرانه حرکت کنیم.

 

About Author