اردبیل از استان های پیشتاز کشور در هنر نمایش است

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت:این استان از استانهای پیشتاز و برتر کشور در هنر نمایش است.
سعید نوریان در حاشیه آئین افتتاح هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر شهرستان خلخال افزود: آثار هنرمندان بخش نمایش استان اردبیل علاوه بر برخورداری از جایگاه ویژه در داخل کشور قابلیت ارایه درسطح جهانی و بین المللی را نیز دارد.
وی با بیان اینکه هنر نمایش در استان اردبیل از ریشه تاریخی و غنی برخوردار است، اظهار کرد: در حال حاضر نمایش‌های تهیه شده در شهرستانهای اردبیل ، پارس‌آباد و بیله‌سوار فرصت اجرا در کشورهای خارجی را پیدا کرده‌اند .
نوریان با بیان اینکه هفتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای شهرستان خلخال با حضور هفت نمایش برگزار می‌شود، افزود: پنج نمایش در بخش مسابقه و ۲ نمایش در بخش خیابانی در این جشنواره طی سه روز به روی صحنه خواهد رفت.
وی اظهار کرد : در هفتمین جشنواره تئاتر خلخال نمایش‌های «سوسموش لاله» نوشته حبیب وطن دوخت به کارگردانی بهمن محیطی، «ولپن»(روباه) نوشته و کار شیرزاد عسگری و «تحقیق» (چمچه خاتون) نوشته لیلی سلمانی به کارگردانی سلمان شفیعی در بخش خیابانی اجرا می‌شوند.
نوریان گفت: همچنین نمایش‌های صحنه‌ای «آفتابگردان» نوشته فرزاد فرزانه به کارگردانی سلمان شفیعی، «مرگ در می زند» نوشته وودی آلن» به کارگردانی میلاد اسدالله زاده، «هملت ماشینی» نوشته هاینر مولر و کار محمدتقی خسروی، «بعیدا» نوشته و کار محمدرضا اسدی و «ستاره‌های شط» نوشته و کار لیلی سلمانی در بخش مسابقه اجرا می‌شوند.

About Author