اردبیل استان پیشرو در رفع مشکل کارت سوخت

مدیرکل پدافند غیرعامل استان اردبیل علیرضا علیپور اظهار کرد: از سال ۹۱ فعالیت این مجموعه در استان اردبیل آغاز شد و ما تلاشمان بر این بوده تا در یک دهه اخیر ابعاد مختلفی از پدافند غیرعامل را به عنوان مؤثرترین راهکار در پیشگیری از حملات سایبری به هموطنان گوشزد کنیم.
به گزارش ساقی آذربایجان مدیرکل پدافند غیرعامل استان اردبیل علیرضا علیپور تصریح کرد: به تناسب پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی دنیا ما با انواع مخاطرات و تهدیدها نیز روبه‌رو بودیم که سعی و تلاشمان بر این است تا شیوه جنگ نظامی که در این شرایط تغییر پیدا کرده و به شیوه غیر مسلحانه و غیر نظامی تبدیل شده به عنوان یک اصل اساسی در روابط کشورها و گاه تهدید نظام استکباری مورد توجه قرار دهیم.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان اردبیل گفت: سازمان پدافند غیرعامل از چند ماه پیش حمله سایبری به سامانه کارت سوخت را پیش‌بینی کرده بود و به مسئولان در مورد کپی‌برداری از اطلاعات این سامانه هشدار لازم را داده بود.
علیپور افزود: به دنبال اختلال در سامانه کارت سوخت در کشور، در استان اردبیل نیز ۷۵ جایگاه دچار اختلال شدند و ما ۱۴ جایگاه را در کمتر از دو ساعت و مابقی جایگاه‌ها را نیز در کمتر از سه تا چهار روز به مدار عرضه بنزین یارانه‌ای بازگرداندیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: شعار امسال پدافند غیرعامل «ایران پایدار» است و ما نقش آموزش و ترویج عوامل مؤثر در این راهکار پیشگیرانه را برای عموم مردم آموزش داده و مانورهایی را در این راستا برگزار می‌کنیم.
علیپور اضافه کرد: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل شاهد برگزاری مانور قطعی برق در ۹ مرکز حساس استان بودیم که آمادگی آنها را در اتصال به ژنراتور و تأمین برق اضطراری مورد ارزیابی قرار دادیم.
وی بیان کرد: اکثر نانوایی‌های استان به سیستم دوگانه‌سوز تولید نان با گاز و گازوئیل مجهز شدند و ۱۵ نانوایی نیز در مرکز استان به عنوان چند منظوره به این سیستم مجهز شدند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان اردبیل ضرورت تأمین سوخت مورد نیاز را با ذخیره مناسب تا ۳۵ روز یادآور شد و ادامه داد: از لحاظ ذخایر سوخت و سایر نیازمندی‌های مردم هیچ مشکل خاصی در استان اردبیل وجود ندارد.
علیپور ضرورت حمایت از واحدهای تولیدی را در پایداری تولید و سرمایه‌گذاری یادآور شد و گفت: تمام تلاشمان بر این است تا موانع پیش روی تولید را با راهکارهای صحیح برداریم.

About Author