ارزش معاملات بورسی آذربایجان‌غربی به ۲۰۲ میلیارد ریال رسید

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به معامله بیش از ۴۳ میلیون و ۸۹ هزار سهم و حق تقدم سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در استان طی هفته گذشته، گفت: ارزش معامله‌های این بازار طی این مدت در استان بیش از ۲۰۲ میلیارد ریال بود.
به گزارش ساقی آذربایجان وحید جوادی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شاخص کل بورس آذربایجان‌غربی طی هفته گذشته با ۵۴ هزار و ۸۷۲ واحد کاهش به یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۳۹۴ واحد رسید.
وی با اشاره به اینکه هفته گذشته شاخص بازار فرابورس نیز کاهش ۴۵۸ واحدی را در این مدت تجربه کرد، افزود: این شاخص نیز تا پایان هفته گذشته به ۱۷ هزار و ۶۴۱ واحد رسید.
مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طی این مدت در بورس استان، ۱۲ کارگزار از ۱۵ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق ‌تقدم بیش از ۱۱۷ شرکت‌های بورسی و فرابورسی را معامله کردند، افزود: در این مدت نمایندگی شرکت کارگزاری “توسعه سهند” بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۵۳ درصد به خود اختصاص داد.
جوادی، از سهم ۴۰ درصدی خرید طی ماه گذشته خبر داد و بیان کرد: در این مدت، سهام شرکت سایپا دیزل با ۸.۵ درصد، بیشترین ارزش کل معامله‌ها را به خود اختصاص داد و در رده نخست معاملات بورس منطقه‌ای قرار گرفت.
بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ۲۲ اسفند سال ۱۳۸۳ و با همت سازمان بورس و اوراق بهادار و استانداری این استان تاسیس شد.

About Author