مردم زنجان مطالبه گر نیستند

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: فرهنگ مردم زنجان، فرهنگ مطالبه‌گری نیست و این مطالبه‌گری باید از سوی همه رسانه‌ها دنبال شده و محدود به رسانه ملی نشود.
به گزارش ساقی آذربایجان، سید محسن لطیفی در جلسه کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر ضمن تبریک به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر، با یادآوری اینکه ما هر چه داریم از مادران این سرزمین است، گفت: نقش و جایگاه بانوان در توسعه جامعه، اساسی و تأثیرگذار است.
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ مردم زنجان، فرهنگ مطالبه‌گری نیست و این مطالبه‌گری باید از سوی همه رسانه‌ها دنبال شده و محدود به رسانه ملی نشود، افزود: هنوز فرهنگ مطالبه‌گری در زنجان جا نیفتاده است و این می‌طلبد که رسانه‌ها در خصوص ایجاد حس مطالبه‌گری در مردم، وحدت رویه داشته و برای پیشبرد یک موضوع به عنوان خواسته مردم، همکاری کنند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه شورا و شهرداری زنجان در زمینه مواجهه با مشکلات پیش آمده در زمینه بارش برف عملکرد خوبی نداشتند و با گذشت چند روز از فروکش کردن بارش‌ها هنوز پاکسازی و برف روبی در شهر به صورت کامل صورت نگرفته است، گفت: وقتی یک نفر با ۶ هزار رأی عضو شورای شهر می‌شود، باید انتظار بوجود آمدن چنین وضعیتی را در شهر باید داشته باشیم.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان لطیفی با بیان اینکه مشکل عمده کشور، سو مدیریت و نبود نظارت کافی در بخش‌های مختلف است، متذکر شد: باید ما مردم شفاف، صریح و صادقانه صحبت کنیم.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: نظام اسلامی ما بر پایه اخلاق بنا نهاده شده است اما در مرحله اجرا به عینه می‌بینیم که با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه هستیم که برازنده نظام اسلامی نیست.
لطیفی با تاکید بر اینکه باید کشور را با تعصب انقلابی اداره کرده و اسلام را در زندگی جاری کنیم، افزود: مشکلات و چالش‌های زیادید ر حوزه‌های مختلف کشور وجود دارد که بخش مهم و اساسی آن به لحاظ ضعف‌های مدیریتی است که برای برون رفت از این چالش‌ها باید به آرمان‌های انقلاب برگردیم.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک آرمان بوده و نباید کوتاهی برخی از مسئولان به پای این آرمان نوشته شود. متذکر شد: اگر امروز اشکالاتی در بخش‌های مختلف کشور داریم، این اشکالات به انقلاب برنمی‌گردد و مردم از عملکرد برخی مسئولان نارضایتی دارند، بدون شک این نارضایتی را نباید به پای انقلاب نوشت، بلکه باید با مسئول مربوطه برخورد کرد.
لطیفی با بیان اینکه امروز باید کسانی را که به انقلاب به عنوان یک ارزش، خدشه وارد کرده‌اند را از اصل ارزش جدا کنیم، افزود: معتقدیم انقلاب اسلامی متعلق به ما بوده و دیکته نشده است، به همین خاطر نباید اجازه دهیم به بیراهه برود. از طرفی اشکالات نیز باید گفته شده و همین بیان اشکالات می‌تواند منتج به ایجاد حس مطالبه‌گری از سوی مردم شود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه مدیرانی که غرق در زندگی تجملاتی هستند، سهمی از انقلاب اسلامی نخواهند داشت، افزود: مردم به درستی انقلاب کردند، به همین خاطر باید مواردی که به انقلاب خدشه وارد می‌کند، شناسایی شود.
لطیفی با بیان اینکه وظیفه امروز هر رسانه این است که همه این موارد را از هم تمییز دهد، افزود: یکی از رویکردهای اصلی صدا و سیمای مرکز زنجان در ایام‌الله دهه فجر امسال، این است که بیش از همیشه در کنار مردم بوده و حرف‌های آن‌ها را بشنود.
وی توجه به حوزه باورهای اخلاقی جامعه را به عنوان یک اصل مهم مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز شاهد افزایش دغدغه کاذب در بین آحاد جامعه هستیم و همین دغدغه‌ها باعث شده است سبک زندگی از آنچه که در دهه‌های گذشته شاهدش بودیم، تغییر کرده و به شکل کنونی که با مشکلاتی زیادی همراه است، دربیاید.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با یادآوری اینکه تلاش شده است تا برنامه‌های به‌روزی برای ایام‌الله دهه فجر امسال از سوی این مرکز تدارک دیده شود، افزود: همزمان با ایام الله دهه فجر ۱۰ هزار دقیقه برنامه برای صدا و ۹۰۰۰ دقیقه برنامه برای سیما تولید و پخش خواهد شد.
لطیفی ادامه داد: تلاش صدا و سیمای مرکز زنجان این است که در این ایام جشن انقلاب را با مردم و در کنار مردم برگزار کرده و مردم نیز در این امر پای کار باشند.

About Author