از اساتید و دانشجویان در نظام تصمیم‌سازی شهر تبریز استفاده شود از اساتید و دانشجویان در نظام تصمیم‌سازی شهر تبریز استفاده شود

شهردار تبریز با اشاره به هنرهای بومی این شهر، خواستار همکاری اساتید دانشگاهی با مدیریت شهری برای معرفی و ترویج هرچه بیشتر این هنرها شد.
به گزارش ساقی آذربایجان، یعقوب هوشیار در دیدار با نخبگان و فرهیختگان منطقه هشت تبریز اظهار کرد: سعی ما این است که از طریق استمرار قرار خدمت، دایره وسیعی برای تبادل افکار ایجاد کنیم تا نظرات نخبگان در حوزه‌های مختلف اخذ و در تصمیم سازی و تصمیم گیری مورد استفاده قرار بگیرد.
وی ادامه داد: در بحث مدیریت شهری، منظور ما از شهر ایده آل، شهری همگن و هم‌تراز با آموزه های ایرانی-اسلامی و بومی خودمان است.
شهردار تبریز بیان کرد: حتماً باید موضوعات، گره‌ها، مشکلات و معضلات شهری در چارچوب های مختلف از جمله توسعه شهر، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و … احصا شده و از ظرفیت اساتید دانشگاهی استفاده کنیم تا دانشجویان این اساتید به سمتی قدم بردارند که برای شهر و جامعه مفید باشند.
وی افزود: همچنین هر سال مدیریت شهری تبریز ۱۰ موضوع را در اختیار اساتید دانشگاهی قرار می دهد تا دانشجویان کار پژوهشی انجام دهند و در نظام تصمیم سازی شهر نقش ایفا کنند.
هوشیار با بیان اینکه خطاطی و خوش‌نویسی یکی از ظرفیت‌های شهر تبریز است، گفت: باید تقویت این هنر اصیل را در دستور کار قرار بدهیم؛ به‌عنوان نمونه می‌توان جشنواره‌ای برگزار کرد که اشعار شاعران در قالب خوش‌نویسی تولید شده و به نمایش گذاشته شود.
وی با بیان اینکه حدود ۴۰ هنر مختص شهر ما است، اضافه کرد: متاسفانه برای توسعه و ترویج این هنرها نتوانسته‌ایم کارهایی ماندگار انجام دهیم؛ از جمله هنر مینیاتور که نسبتا ناشناخته مانده است.
وی در پایان تاکید کرد: ظرفیت‌های قرآنی نیز یکی دیگر از حوزه‌هایی است که می‌تواند در بسیاری از زمینه‌های شخصی، اجتماعی، روانی و … تاثیرگذار باشد که در این راستا به دنبال ایجاد خانه قرآن هستیم تا بتوانیم بخش وسیعی از مردم تبریز را در این زمینه فعال کنیم.

About Author