اسکواش‌کار تبریزی مدال طلای بازی‌های بین‌المللی قطر را کسب کرد

رییس هیات اسکواش آذربایجان‌شرقی با اشاره به حضور دو اسکواش‌کار استان در مسابقات بین المللی قطر، گفت: رحیمی، نماینده استان در این مسابقات موفق به کسب مدال طلا شد.
به گزارش نصر، محمد حسین حسن زاده درگفتگویی افزود: علی رحیمی کاری از بازیکنان با انگیزه و آینده دار تبریزی که برای اولین بار در رقابت های بین المللی اسکواش شرکت کرده بود، با قدرت و انگیزه بالا توانست رقیبان خود را یکی پس از دیگری از پیش رو بردارد و در نهایت مدال طلای این مسابقات را به گردن آویزد.
رییس هیات اسکواش آذربایجان شرقی عنوان داشت: مسابقات بین المللی اسکواش در کشور قطر برگزار شد که نماینده آذربایجان شرقی در رده سنی زیر ۱۳ سال توانست با کسب مدال طلا در جایگاه نخست بایستد.
حسن زاده با بیان اینکه علی رحیمی ۱۲ ساله، بعد از چهار سال تمرین مداوم توانست به این رقابت ها راه یابد، خاطرنشان کرد: دیگر نماینده استان در رده سنی زیر ۱۹ سال کاروان اعزامی اسکواش ایران، پویا شفیعی فرد و ۱۸ ساله از تبریز بود که قهرمانی دور قبل مسابقات بوده و حدود ۱۲سال است در این رشته ورزشی فعالیت دارد؛ او افتخارات زیادی را کسب کرده است و در این رقابت ها عنوان پنجمی را کسب کرد.
وی یادآور شد: کاروان اعزامی اسکواش ایران به مسابقات بین المللی قطر با کسب ۲ مدال طلا و ۲ مدال نقره به کشور بازگشت.
رییس هیات اسکواش آذربایجان شرقی اظهار کرد: علاوه بر این ۲ اسکواش کار آقا از آذربایجان شرقی در تیم ملی حضور دارند، ضمن اینکه سه اسکواش کار خانم، متشکل از رزانا سهرابی زیر ۱۱ سال و سانای اسدی و نازنین زهرا دلیلی فاضل زیر ۱۳ سال نیز به تیم ملی اسکواش دختران دعوت شده اند که اواخر خرداد ماه به مسابقات اعزام خواهند شد.
حسن زاده در خصوص تعداد ورزشکاران سازمان یافته اسکواش در سطح استان، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۲۰ اسکواش کار آقا و ۱۸۰ اسکواش کار خانم در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.
اسکواش کاران آذربایجان شرقی زیرنظر مربی ملی و استانی کشورمان، هادی شمس، آموزش دیده و باعث افتخار خانواده بزرگ اسکواش استان شده اند.
در این دوره از رقابت های بین المللی اسکواش قطر، ورزشکارانی از ایران، هند، پاکستان، قطر، مصر و سنگاپور حضور داشتند.

About Author