استاندار آذربایجان‌شرقی فرمانداران را به خط کرد

استاندار آذربایجان‌شرقی در نشست فرمانداران استان با اشاره به شرایط پرفرازونشیب سال ۱۴۰۱ و لزوم آمادگی و برنامه‌ریزی برای سال پیش‌رو، تکمیل زیرساخت‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام و تعامل موثر با اقشار مختلف مردم را از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت استان در سال ۱۴۰۲ ذکر کرد.

عابدین خرّم استاندار آذربایجان‌شرقی بعد از ظهر روز امروز در نشست فرمانداران استان با اشاره به شرایط پرفراز و نشیب سال ۱۴۰۱ و لزوم آمادگی و برنامه‌ریزی برای سال پیش‌رو، تکمیل زیرساخت‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام و تعامل موثر با اقشار مختلف مردم را از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت استان در سال ۱۴۰۲ ذکر کرد و از فرمانداران خواست تا برنامه‌محوری را در فعالیت‌های خود مورد توجه جدی قرار دهند.

وی در این نشست که تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز در آن حضور داشتند، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات‌های بدر و خیبر و شهیدان مهدی و حمید باکری و همچنین قدردانی از تلاش‌های یک‌ساله فرمانداران و مسؤولان استان، به تشریح شرایط پرفرازونشیب کشور در سال ۱۴۰۱ پرداخت.

وی با بیان اینکه امسال دشمنان انقلاب در قالب یک جنگ ترکیبی و با هدف براندازی نظام، برای فعال کردن گسل‌های مختلف در جامعه کوشیدند، افزود: دشمن از طریق نفوذ در بین دستگاه‌ها و شخصیت‌های تاثیرگذار، یک حرکت عمیق و هوشمند رسانه‌ای را شروع کرد، اما به فرموده رهبر انقلاب، دچار اشتباه محاسباتی شد.

خرّم ادامه داد: اعتقاد مردم به مبانی دینی و انقلابی و نقش هدایت‌گر رهبری حکیم، دو نکته‌ای بود که دشمن را دچار اشتباه در محاسبات خود کرد و در این میان پافشاری دولت مردمی به اصول و مبانی انقلاب نیز موجب شد که دشمن به اهداف خود دست نیابد.

استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: امروز کشور از نظر صادرات، تولید و درآمد ارزی وضعیت بهتری نسبت به گذشته دارد که نشانگر حرکت با برنامه و رو به جلوی دولت است و قطعا این شرایط در سال جدید بهتر هم خواهد شد.

وی تصریح کرد: شاخص‌ها حاکی از رشد و ترقی کشور در حوزه اقتصادی است و از این نظر نباید نگرانی داشته باشیم؛ آنچه امروز برای ما مهم است، کاری است که هر کدام از ما مدیران می‌توانیم برای تحقق اهداف دولت و نظام انجام دهیم.

خرّم یادآور شد: دولت با وجود همه مشکلات از جمله بدهی‌هایی که میراث دولت قبل است و فشارهایی که از طرف دشمن وارد می‌شود، حرکت برای آینده بهتر را ادامه می‌دهد و قدرت‌های خارجی هم به این نتیجه رسیده‌اند که باید از راه منطقی با این دولت مواجه شوند.

عابدین خرّم در این نشست بر آمادگی فرمانداران برای تامین امنیت شهرستان‌ها و استقبال از مسافران و میهمانان نوروزی، تامین کالاهای اساسی و مایحتاج مردم در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان و انجام اقدامات پیشگیرانه از صدمات و آسیب‌های ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال تاکید کرد.

برنامه‌ریزی برای اجرای الگوی توسعه استان و شهرستان‌ها در سال ۱۴۰۲، توجه به شاخص‌های کارآمدی، تحول‌خواهی، پاک‌دستی و فسادستیزی در انتصاب مدیران و استفاده از نیروهای جوان و خوش‌فکر، پیگیری جدی پروژه‌های نیمه‌تمام به‌ویژه در حوزه زیرساخت‌ها و اولویت قرار دادن مسأله معیشت مردم، اشتغال و تولید از دیگر تاکیدهای استاندار آذربایجان‌شرقی خطاب به فرمانداران بود.

وی همچنین رصد مستمر و منظم فضای سیاسی شهرستان‌ها، فعال‌سازی کارگروه‌های شهرستانی، تعامل موثر با اقشار مختلف مردم، سرکشی میدانی از ادارات و بخشداری‌ها و ارزیابی مردم‌‌محورانه عملکرد مسؤولان محلی را از وظایف اصلی فرمانداران ذکر کرد و متذکر شد: انتظار داریم فرمانداران در فعالیت‌های پیش‌رو، برنامه‌محوری را به‌عنوان یک اصل ضروری مورد توجه قرار دهند.

فرمانداران استان هم در این نشست به بیان مهم‌ترین مسائل و مشکلات حوزه مسؤولیت خود پرداختند.

لزوم تکمیل طرح‌های آب و فاضلاب و تامین آب شرب شهرها برای جلوگیری از تنش آبی در سال آینده، تکمیل پروژه‌های راه‌سازی و بهسازی راه‌های اصلی و فرعی، همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات تکلیفی به‌ویژه تسهیلات اشتغال، تسریع در استعلام و صدور مجوز طرح‌های سرمایه‌گذاری، تخصیص به‌موقع اعتبارات شهرستان‌ها و تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان با فرمانداری‌ها از جمله محورهای سخنان فرمانداران بود.

بعد از ارائه مطالب فرمانداران نیز فرمانده انتظامی استان، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، مدیران کل امور اقتصادی و دارایی، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد مسکن، رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان و معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز درخصوص مطالب مطرح‌شده توضیحات لازم را ارائه کردند.

About Author